Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 18 lutego 2014 r., sygn. I SA/Wr 2292/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Łoboda, Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Borońska (sprawozdawca), Sędzia WSA Anetta Chołuj, Protokolant Sekretarz sądowy Anna Terlecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 lutego 2014 r. sprawy ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi W. K. (dalej: skarżący, podatnik) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej we W. (dalej: organ odwoławczy) z dnia [...] r. nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. z (dalej: organ podatkowy I instancji) z dnia [...] r. nr [...] określającą skarżącemu zobowiązanie w podatku akcyzowym w kwocie 6.542 zł z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego marki "A" nr nadwozia [...], rok produkcji 2007, pojemność silnika 2148 cm³.

W przeprowadzonym wobec skarżącego postępowaniu podatkowym, wszczętym z urzędu organ podatkowy pierwszej instancji ustalił, że wymieniony samochód marki "A" skarżący zakupił na terenie Niemiec w dniu [...] października 2008r. za kwotę 13.500 euro, gdzie pojazd został do dnia 30 października 2008 r. był zarejestrowany jako samochód do transportu osób, z 8 miejscami siedzącymi. Zgodnie z wyjaśnieniami podatnika, udzielonymi na wezwanie organu, przemieszczenie pojazdu na teren kraju nastąpiło [...] listopada 2008 r. Z badania technicznego przeprowadzonego w 30 października 2008 r. wynika, że przed przywozem do Polski w pojeździe zredukowano liczbę miejsc siedzących do trzech i zarejestrowano go jako samochód ciężarowy. W opinii technicznej rzeczoznawcy samochodowego P. Z. z dnia 4 listopada 2008 r. wynikało, że stwierdzono zamontowanie w pojeździe sześciu kompletnych foteli do istniejących już trzech, wykorzystując miejsca przewidziane konstrukcyjnie przez producenta. Okręgowa stacja Kontroli Pojazdów w L. wydała w dniu 5 listopada 2008 r., zaświadczenie z badania technicznego, potwierdzające, że jest to samochód ciężarowy, na podstawie którego wydano dowód rejestracyjny. Z załącznika do opinii technicznej z dnia 5 listopada 2008 r., zawierającego opis zmian dokonanych w pojeździe wynika, że zamontowano w nim dodatkowe siedzenia, co umożliwiło wydanie dowodu rejestracyjnego z zapisem w polu S1- 9 miejsc siedzących. Z otrzymanej w dniu 9 kwietnia 2013 r. informacji od firmy "A" sp. z o.o. dotyczącej charakterystyki nadanej temu pojazdowi przez producenta wynikało, że został on wyprodukowany jako samochód osobowy - pojazd posiadał nawozie w całości przeszkolone, 9 miejsc siedzących (łącznie z kierowcą), 9 pasów bezpieczeństwa, natomiast nie posiadał fabrycznej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską od ładunkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00