Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 stycznia 2014 r., sygn. IV SA/Wa 2558/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Szymańska, Sędziowie sędzia WSA Agnieszka Wójcik (spr.), sędzia WSA Tomasz Wykowski, Protokolant ref. staż. Paweł Smulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 stycznia 2014 r. sprawy ze skargi V. Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] września 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w opłacie za brak sieci oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] września 2013 r. [...] Główny Inspektor Ochrony Środowiska działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a w związku z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25, poz. 202, z późn. zm.) oraz z art. 74a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.), po ponownym rozpatrzeniu sprawy z wniosku [...] S.A. z siedzibą w P., której następcą prawnym jest [...] Sp. z o.o. z siedzibą w P., o stwierdzenie i zwrot nadpłaty w opłacie za brak sieci za 2006r., utrzymał w mocy decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...].04.2013 r., znak: [...], odmawiającą stwierdzenia nadpłaty w opłacie za brak sieci za 2006 r. wniesionej na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przez [...] S.A. z siedzibą w P., której następcą prawnym jest [...] Sp. z o.o. z siedzibą w P.
W uzasadnieniu rozstrzygnięcia organ przedstawił dotychczasowy stan sprawy i wskazał, że w dniu 29.04.2013 r. do Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wpłynął wniosek Strony [...] Sp. z o.o. z dnia 25.04.2013 r. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...].04.2013 r..
Rozpoznając ponownie sprawę organ wskazał, że do przeprowadzenia analizy zapewnienia sieci zbierania pojazdów przez [...] S.A. wykorzystał system "Rejestr Podmiotów Wprowadzających Pojazdy RWPinfo", który umożliwia stworzenie powiązań pomiędzy wprowadzającymi pojazdy a stacjami demontażu i punktami zbierania pojazdów, oraz przestrzenną prezentację na podkładzie mapowym informacji w zakresie: lokalizacji stacji demontażu oraz punktów zbierania pojazdów, stanu pokrycia terytorium kraju siecią przez danego wprowadzającego pojazd, wskazanie obszarów, na których sieć nie została zapewniona.