Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 grudnia 2013 r., sygn. II SA/Gl 1181/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Łucja Franiczek, Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kaznowska, Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka (spr.), Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Trzuskowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 grudnia 2013 r. sprawy ze skarg M.C. i R.K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w C. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta C. z dnia [...] r. nr [...], 2. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku, 3. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w C. na rzecz skarżących solidarnie kwotę [...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. nr [...] Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w C., działając z upoważnienia Prezydenta Miasta C., nałożył na R. K. i M. C. wspólników Spółki Cywilnej "A" s.c. karę pieniężną w wysokości [...] zł za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej ul. [...] w C. celem umieszczenia reklam o łącznej powierzchni [...] m2, na części działki drogowej nr 1 i nr 2 obręb [...], bez zezwolenia zarządcy drogi w okresie od [...] r. do [...] r.

W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że w dniu [...] r. Miejski Zarząd Dróg i Transportu w C. (zwany dalej: MZDiT) wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie umieszczenia w pasie drogowym ul. [...] w C. dwóch dwustronnych reklam ww. Spółki posadowionych na działkach drogowych nr 1 i nr 2, bez zgody zarządcy drogi. Podstawą wszczęcia postępowania w sprawie była dokumentacja z inwentaryzacji znaków drogowych i tablic reklamowych z dnia [...] r. wykonana dla potrzeb realizacji zadania p.n.: Przebudowa DK-[...] w C., budowa wiaduktu na skrzyżowaniu z DK- [...], połączenie z ul. [...].

Organ I instancji wskazał, że w dniach [...] r., [...] r., [...] r. dokonano oględzin pasa drogowego ulicy [...], w trakcie których potwierdzono umieszczenie przedmiotowych reklam w tej samej lokalizacji. Reklamy posiadały powierzchnie ekspozycji o wymiarach: 1 szt. x 1,35 m x 4,90 m x 2 strony, co daje powierzchnię 13,2 m2 oraz 1 szt. x 6,0 m x 3,0 m x 2 strony tj. 36,0 m2 powierzchni, łączna powierzchnia reklam wynosi 49,2 m2 (obmiar reklam wykonano w trakcie oględzin). Z przeprowadzonych wizji w terenie sporządzono protokoły oraz wykonano dokumentację fotograficzną. Ustalono, że stronami w postępowaniu są odpowiednio R. K. oraz M. C. wspólnicy ww. Spółki. Na adres Spółki wysłano zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego, które zostało odebrane w dniu [...] r. Dnia [...]r. R. K. zapoznał się z dokumentacją sprawy w siedzibie MZDiT. Oświadczył, że nie posiada zezwolenia na umieszczenie przedmiotowych reklam albowiem nie był świadom ich lokalizacji w pasie drogowym. Jednocześnie oświadczył, że reklamy zostaną tego samego dnia usunięte.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00