Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 listopada 2013 r., sygn. VI SA/Wa 1627/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Danuta Szydłowska Sędzia WSA Dariusz Zalewski Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 listopada 2013 r. sprawy ze skargi B. K. na postanowienie Ministra Zdrowia z dnia [...] marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności zarządzenia oddala skargę

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia [...] marca 2013 r. Minister Zdrowia utrzymał w mocy własne postanowienie z dnia [...] stycznia 2013 r. o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia Nr 58/2009/DSOZ z dnia 29 października 2009 r. oraz o objęcie nadzorem postępowań zmierzających do zmiany zarządzenia.

Pismem z dnia [...] grudnia 2012 r. skierowanym do Ministra Zdrowia, B. K. (skarżąca) wniosła o stwierdzenie nieważności ww. zarządzenia Prezesa NFZ z dnia 29 października 2009 r. oraz o objęcie nadzorem postępowań zmierzających do jego zmiany. Podstawą prawną wskazywaną we wniosku były przepisy art. 162 ust. 1, 163 i nast. ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r., Nr 164, poz. 1027 ze zm.).

Skarżąca wskazała, iż w jej ocenie treść załącznika nr 3 do ww. zarządzenia rażąco narusza prawo poprzez wprowadzenie cezury czasowej nabycia kwalifikacji przez osobę stale obecną w miejscu obsługi świadczeniobiorców w ramach realizacji świadczeń. Zdaniem skarżącej takie ograniczenie narusza jej interes jako świadczeniodawcy prowadzącego sklep z zaopatrzeniem medycznym, który zatrudnia pracowników posiadających wymagane kwalifikacje, lecz nabyli je po dacie wprowadzonej w załączniku nr 3 (tj. po 10 lutego 2009 r.). Ograniczenie jest nadto sprzeczne z art. 2, 7 i 32 Konstytucji RP oraz zasadą nieretroaktywności prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00