Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 7 listopada 2013 r., sygn. II SA/Ol 520/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędzia WSA Ewa Ospiuk Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 listopada 2013 r. sprawy ze skargi L. C. i A. C. na decyzję Wojewody z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie pozwolenia na budowę oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, iż decyzją z dnia ‘[...]", nr "[...]" Starosta (dalej jako organ I instancji), po raz trzeci orzekając w sprawie z wniosku Ai M. G. z dnia 17 lutego 2012r., na podstawie art. 28, art. 33 ust. 1, art. 34 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 ze zm., dalej jako: "u.p.b."), zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę budynku inwentarskiego - obory rusztowej na 38 DJP, ze zbiornikiem na płynne odchody zwierzęce pod budynkiem obory, o powierzchni zabudowy 1419 m2, o powierzchni użytkowej 1384,7 m2, o pojemności zbiornika podziemnego 171,80 m2 i kubaturze 6506 m3, na działce o nr geod. 9/4, położonej w obrębie wsi B., gm. P., zobowiązując inwestora do zachowania zastrzeżonych warunków, zgodnie z art. 36 ust. 1 oraz 42 ust. 2 i 3 u.p.b., w tym rozbiórki istniejącego budynku obory przed przystąpieniem do użytkowania nowego obiektu.

W uzasadnieniu organ I instancji podniósł, że projekt budowlany zgodny jest

z decyzją o warunkach zabudowy z dnia "[...]"r., wydaną przez Burmistrza. Zamierzenie wnioskodawcy nie jest zaliczone do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów Prawa Ochrony Środowiska i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U Nr 213, poz.1397), ponadto teren inwestycji nie jest położony na obszarach objętych formami ochrony, o których mowa w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz.880 ze zm.). Na podstawie przedłożonych dokumentów organ ustalił, że działka nr 9/4 wraz z sąsiednimi działkami wchodzi w skład gospodarstwa rolnego inwestora i stanowi siedlisko rolnicze. Planowany budynek inwentarski na 38 DJP wraz ze zbiornikiem na płynne odchody zwierzęce zlokalizowany będzie zgodnie z przepisami zawartymi w § 6 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 7 października 1997r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle rolnicze i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 132, poz. 877 ze zm.). Budynek wraz ze zbiornikiem zamkniętym, zgodnie z projektem zagospodarowania, zlokalizowany będzie w odległości 47,90 m (podziemny zbiornik na gnojowicę) i 52,10 m (wlot wypompowywania gnojowicy) od budynku przeznaczonego na stały pobyt ludzi tj. budynku mieszkalno-usługowego (w trakcie realizacji oznaczonego nr 7 na projekcie zagospodarowania), co jest zgodne z § 6 wskazanego rozporządzenia. Zaznaczono też, że dostarczona dokumentacja została dostosowana do zaleceń zawartych w poszczególnych decyzjach kasacyjnych Wojewody. Poprawiony projekt budowlany zawiera: dokładne wyliczenie, zgodne z decyzją o warunkach zabudowy, obsady 38 DJP dla całego siedliska rolniczego wraz

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00