Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 21 października 2013 r., sygn. I SA/Op 103/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kuczyńska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Roman Ciąglewicz Sędzia WSA Marta Wojciechowska Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Frydryk po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 października 2013r. sprawy skargi K. K., A. P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Opolu z dnia 26 listopada 2012 r., nr [...] w przedmiocie odpowiedzialności za zaległości w podatku akcyzowym oraz określenia zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu oddala skargę.
Uzasadnienie
Naczelnik Urzędu Celnego w Opolu, postanowieniami z dn. 22.02.2012r. wszczął z urzędu postępowanie podatkowe w sprawie określenia zobowiązania podatkowego zlikwidowanej spółki cywilnej "A" S.C. K. K. P. A. powstałego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki TOYOTA model LAND CRUISER 300 D4D; typ J12; o nr VIN: [...], oraz w sprawie orzeczenia solidarnej odpowiedzialności podatkowej byłych wspólników Spółki: K. K. i A. P. z rozwiązaną Spółką za jej zaległość podatkową.
Ustalono w toku postępowania podatkowego, że w dniu 29.10.2007r. Spółka zakupiła przedmiotowy pojazd na terenie Austrii od firmy "B" GmbH, [...] G., S. [...] zgodnie z rachunkiem nr [...] 29.10.2007r. , za kwotę 44000,00 EUR . Sprzedający w rachunku stwierdził, że jest to samochód ciężarowy (LKW) do 3,5t. Jak wynika z informacji przekazanej przez TOYOTA MOTOR POLAND samochód był wyprodukowany w 2007r. w Japonii jako osobowy w kategorii M1G (osobowo- terenowy) z 5 miejscami siedzącymi zgodnie z uzyskaną przez producenta pierwotną unijną homologację typu WE o nr e6*2001/116*0089*05 oraz, że pojazd ten został zaprojektowany i zmontowany na linii produkcyjnej w Japonii nie posiadając cech samochodu ciężarowego kategorii N1G.
Sprzedaż samochodu nastąpiła w Austrii po dokonaniu zmian w jego wyposażeniu. Austriacki Wydział Komunikacji w dokumencie z dnia 25.10.2007r. potwierdził dokonanie zmian rodzaju pojazdu z M1G (osobowo-terenowy) na N1 (ciężarowy do 3,5 t), ilości miejsc siedzących z 5 na 2, nie stwierdzono jednak rozszerzenia (zmiany) w numerze pierwotnej homologacji typu WE, który pozostał niezmieniony. Uwzględniając zmiany austriacki Wydział Komunikacji zarejestrował przedmiotowy samochód na firmę "B" GmbH i w tym samym dniu go wyrejestrował . Również w tym samym dniu tj. 29.10.2007r. firma "B" GmbH sprzedała samochód Spółce, która także w tym dniu przemieściła samochód do Polski.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right