Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 30 października 2013 r., sygn. II SA/Gl 983/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Włodzimierz Kubik, Sędziowie Sędzia WSA Piotr Broda (spr.), Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka, Protokolant st. sekretarz sądowy Magdalena Dąbek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 października 2013 r. sprawy ze skargi M. G. i K. D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w C. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta C. z dnia [...] r. nr [...], 2. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku.

Uzasadnienie

W dniu [...] r. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w C. działając z upoważnienia Prezydenta Miasta C., wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie umieszczenia jednostronnej tablicy reklamowej w pasie drogowym drogi krajowej alei [...], na działce nr 1, bez zgody zarządcy drogi. Podstawą wszczęcia postępowania była dokumentacja z opracowania inwentaryzacji znaków drogowych i tablic reklamowych wykonana na potrzeby realizacji zadania: "Przebudowy DK- [...] w C. z DK- [...], budowa wiaduktu na skrzyżowaniu, połączenie z ul. [...]".

W dniach [...] r., [...] r., [...] r., [...] r., [...] r. dokonano oględzin pasa drogowego, w trakcie których potwierdzono umieszczenie reklamy o powierzchni 11,80m2 zgodnie z wcześniej ustaloną w opracowaniu inwentaryzacyjnym lokalizacją. Z czynności oględzin sporządzono protokół oraz dokumentację zdjęciową.

Decyzją z dnia [...] r., nr [...] Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w C. działając z upoważnienia Prezydenta Miasta C., na podstawie art. 40 ust.1 i ust.2 pkt 3 oraz art.40 ust.6 i ust. 12 pkt.1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych oraz § 4 uchwały Rady Miasta C. nr [...] z dnia [...] r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego, zmienionej uchwałą Rady Miasta C. z dnia [...] r. nr [...], nałożył na K. D. i M. G. wspólników firmy "A", karę pieniężną w wysokości: 38.869,20zł, za zajęcie pasa drogowego drogi krajowej alei [...] w C., celem umieszczenia reklamy o wymiarach 4m x 2,95m, o powierzchni 11,8m2, za okres od [...] r. do [...] r., w części działki drogowej nr 1, obręb [...], bez zezwolenia zarządcy drogi. Wyznaczając jednocześnie termin płatności kary 14 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00