Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 września 2013 r., sygn. I SA/Kr 1028/13

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1028/13 | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 5 września 2013 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Paweł Dąbek (spr.), Sędziowie: WSA Agnieszka Jakimowicz, WSA Bogusław Wolas, Protokolant: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 września 2013 r., sprawy ze skargi Fundacji w N., na interpretację indywidualną Ministra Finansów, z dnia 8 marca 2013r. Nr [...], w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych, - s k a r g ę o d d a l a -

Uzasadnienie

Pismem z dnia 12 grudnia 2012 r. Fundacja w N. (dalej: strona skarżąca), zwróciła się do Ministra Finansów o udzielenie interpretacji indywidualnej prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

We wniosku podano następujące zdarzenie przyszłe. Strona skarżąca prowadzi działalność, której celem zgodnie ze Statutem Fundacji jest: 1) kreowanie inicjatyw gospodarczych, edukacyjnych, kulturalnych i ekologicznych w Karpatach i na pozostałych obszarach górskich, 2) kreowanie inicjatyw gospodarczych, edukacyjnych, kulturalnych, ekologicznych i sportowych w regionie Małopolski i województwach sąsiednich (Podkarpackim, Świętokrzyskim, Śląskim), 3) wspieranie rozwoju samorządności i społeczeństwa obywatelskiego, 4) działanie na rzecz przystąpienia pozostałych krajów "karpackich" tj. Ukrainy i Rumunii do struktur europejskich oraz wszechstronnego rozwoju tych krajów, 5) popularyzowanie planowania strategicznego w samorządach, administracji i przedsiębiorstwach, 6) popularyzowanie innowacyjności w samorządach, administracji i przedsiębiorstwach, 7) popularyzowanie ekologii i idei zrównoważonego rozwoju, 8) popularyzowanie idei partnerstwa, 9) popularyzowanie internetu i nowoczesnych narzędzi komunikacji, 10) rozwoju edukacji i szkolnictwa wyższego, 11) poprawy funkcjonowania administracji rządowej i samorządowej wszelkich szczebli, 12) organizowanie środowisk mogących przyczynić się do rozwoju Karpat bądź zapobiegających niekorzystnym zjawiskom występującym w Karpatach i pozostałych obszarach górskich, 13) prowadzenie badań nad stanem i możliwościami rozwoju regionu Karpat i pozostałych obszarów górskich, 14) zachowanie tożsamości kulturowej Karpat, 16) popieranie działalności społecznej, naukowej, kulturalnej i oświatowej na rzecz rozwoju Karpat i pozostałych obszarów górskich oraz przenoszenia doświadczeń w dziedzinie rozwoju regionalnego pomiędzy organizacjami krajowymi i zagranicznymi, 17) wspieranie inicjatyw wykorzystujących fakt przystąpienia do struktur europejskich w celu cywilizacyjnego rozwoju Karpat, regionu Małopolski i województw sąsiednich (Podkarpackiego, Świętokrzyskiego, Śląskiego), 18) wyrównywanie szans ludzi młodych i absolwentów oraz pomoc pozostałym grupom defaworyzowanym, 19) stymulowanie rozwoju przedsiębiorczości i powstania nowych miejsc pracy, 20) promocja Karpat i pozostałych obszarów górskich, 21) organizowanie wypraw i prac badawczych na obszarze Karpat i innych regionów górskich, 22) podejmowanie inicjatyw na rzecz rozwoju i wzrostu znaczenia miasta Starego Sącza, 23) działanie na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, 24) pozyskiwanie funduszy Unii Europejskiej oraz środków z innych źródeł na rzecz zrównoważonego rozwoju wszystkich regionów Polski. Strona skarżąca posiada osobowość prawną i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Strona skarżąca otrzymała dofinansowanie na realizację projektów w ramach działania 3.1 Inicjowanie działalności innowacyjnej osi priorytetowej 3 Kapitał dla innowacji Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013: "Karpackie Centrum Inicjatyw Ekologicznych - Inkubator Technologiczny". Na inicjowanie działalności innowacyjnej w tym projekcie strona skarżąca otrzymała dofinansowanie ze środków publicznych w formie dotacji celowej (wkład krajowy) oraz płatności ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, dla której płatnikiem był Bank Gospodarstwa Krajowego, który na podstawie zlecenia Instytucji Wdrażającej II stopnia dokonał płatności środków. Otrzymane środki zgodnie z projektem zostały przeznaczone na obejmowanie, w ramach Projektu, akcji lub udziałów w spółkach powstałych w wyniku preinkubacji. Wg Rozporządzenia okres zaangażowania kapitałowego Fundacji w preinkubowanych spółkach nie może przekraczać 10 lat. Fundacja zgodnie z umową o dofinansowanie oraz § 9 ust. 2 pkt 5 lit. "c" rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 2 kwietnia 2012 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 (Dz. U. z dnia 20 kwietnia 2012r.) jest zobowiązana do przeznaczania wpływów pochodzących ze zbycia akcji lub udziałów nabytych uprzednio ze środków dofinansowania oraz z udziału w zyskach spółki powstałej w wyniku preinkubacji, na dalsze inicjowanie działalności irmowacyjnej. Zgodnie z § 7 ww. rozporządzenia przeznaczone środki stanowią pomoc de minimis, udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE L 379 z 28.12.2006, str. 5). Strona skarżąca w ramach projektu oraz zgodnie z ww. rozporządzeniem udziela wsparcia na inicjowanie działalności innowacyjnej, potwierdzając ten fakt każdorazowo zaświadczeniem o pomocy de minimis wydawanym przedsiębiorcom działającym na rzecz innowacji zgodnie z § 9 ust 6 ww. rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego. Strona skarżąca po okresie pierwotnej inkubacji, będzie uzyskiwać wpływy ze sprzedaży objętych, w ramach Programu ze środków pomocowych, udziałów albo akcji, lub jako zyski z udziałów w inkubowanych spółkach. Uzyskane środki strona skarżąca ponownie przeznaczy na dalsze inicjowanie działalności innowacyjnej, aż do całkowitego wykorzystania środków pochodzących z projektu i uzyskanych z gospodarowania tymi środkami (polegającego na sprzedaży udziałów albo akcji w inkubowanych spółkach albo uzyskanych zysków z tytułu posiadania takich udziałów). Strona skarżąca otrzymała środki na ten cel w 2010 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00