Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 6 czerwca 2013 r., sygn. IV SA/Gl 721/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia NSA Szczepan Prax Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Matan Sędzia WSA Małgorzata Walentek (spr.) Protokolant St. sekr. sąd. Magdalena Kurpis po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi K.L. na decyzję [...] Kuratora Oświaty w K. z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie spraw uczniów uchyla zaskarżoną decyzję.

Uzasadnienie

Decyzją nr [...] z dnia [...] Dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej im. [...] w B., działając na podstawie art. 84 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 41 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.), § 61 pkt 1, pkt 2 i pkt 11 statutu szkoły, uchwały rady pedagogicznej nr [...] z dnia [...] oraz po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego, postanowił skreślić z dniem [...] ucznia klasy [...] K.L. z list uczniów tej szkoły.

W uzasadnieni decyzji wskazano, że uczeń naruszył postanowienia § 61 pkt 1, pkt 2 i pkt 11 statutu szkoły bowiem naraził swym postępowaniem dobre imię szkoły, nie przestrzegał zasad pracy na lekcjach ustalonych przez nauczycieli, łamał etykietę i zasady współżycia w społeczności szkolnej, nie szanował innych ludzi i nie przestrzegał zasad kultury; naruszył godność i nietykalność osobistą osoby trzeciej. Podniesiono, że uczeń sprawia problemy wychowawcze, a jego zachowanie jest źródłem licznych konfliktów nie tylko w grupie rówieśniczej. Odnosi się do uczniów w sposób arogancki wulgarny, utrudnia prowadzenie lekcji, nie stosuje się do poleceń nauczycieli, nie bierze udziału w lekcjach, a jego zachowanie negatywnie wpływa na uczniów. Akcentowano, że uczeń ten był wielokrotnie upominany i karcony, także w obecności nauczycieli i mamy, co przynosiło jednak tylko krótkotrwałe efekty. Działania wychowawcze szkoły nie dały oczekiwanej poprawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00