Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 maja 2013 r., sygn. IV SA/Wa 2612/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Falkiewicz-Kluj (spr.), Sędziowie sędzia WSA Marta Laskowska-Pietrzak, sędzia WSA Anna Szymańska, Protokolant sekr. sąd. Marek Lubasiński, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 maja 2013 r. sprawy ze skargi D. Z. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Główny Inspektor Ochrony Środowiska decyzją z dnia [...] sierpnia 2012 r., nr [...], na podstawie art. 138 §1 pkt 1) i art. 127 §1 i §2 K.p.a. w związku z art. 8 ustawy z dnia 20 lipca 1991r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2007r. Nr 44, poz. 287 ze zm.), art. 32 ust. 1 w związku z art. 2 ust. 1 pkt 4, art. 34 ustawy z dnia 29 czerwca 2007r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. Nr 124, poz. 859 ze zm.) oraz w związku z art. 63 ust. 2 i art. 2 pkt 35 lit. a rozporządzenia (WE) Nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14.06.2006r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006r. ze zm.), po rozpatrzeniu odwołania D. Z., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: [...] od decyzji z dnia [...] listopada 2011 r. [...] [...] Inspektora Ochrony Środowiska, nakładającej karę pieniężną na D. Z., będącego odbiorcą odpadów przywiezionych nielegalnie, w wysokości 50.000 zł, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

Stan sprawy przedstawiał się następująco:

W dniach od [...] do [...] lipca 2011r. [...] W. Z., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...] z siedzibą w B., pod kątem przestrzegania przepisów w zakresie ochrony środowiska. Zgodnie z treścią zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej D. Z. prowadzi działalność m.in. w zakresie sprzedaży części i akcesoriów do pojazdów samochodowych oraz konserwacji i naprawy pojazdów samochodowych. Z protokołu ww. kontroli Nr [...] wynika, że podczas oględzin na placu magazynowym stwierdzono sześć pojazdów, w tym w znacznym stopniu zdemontowany pojazd marki R. o numerze rejestracyjnym [...]. Ponadto na kontrolowanej posesji znajdowały się części samochodowe tj. zderzaki zawieszenia, drzwi, pasy przednie, opony, tłumiki, maski, klapy tylne, osuszone silniki w ilości [...] szt., błotniki, węże do klimatyzacji i do wspomagania, puste zbiorniki wodne, elementy zawieszenia przedniego i tylnego, filtry powietrza, dźwignie zmiany biegów, półosie, głowice silników, szyby, alternatory oraz rozruszniki. W trakcie kontroli w dniu [...] lipca 2011r. D. Z. złożył ustną informację do protokołu kontroli nr [...]. Po pouczeniu o karnej odpowiedzialności za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy strona wyjaśniła, że pojazd marki R. o numerze rejestracyjnym [...] jest to pojazd firmowy, sprowadzony z A., zakupiony na części dla celów prywatnych, co wynika z faktury zakupu Nr [...] z dnia [...] lutego 2009 r. Odnośnie elementu karoserii samochodowej wyjaśniono, że została zakupiona w N.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00