Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 17 kwietnia 2013 r., sygn. I SA/Wr 161/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Lidia Błystak (sprawozdawca), Sędzia WSA Jadwiga Danuta (2 -im.) Mróz, Sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska, Protokolant Aleksandra Słomian, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 marca 2013 r. przy udziale sprawy ze skargi A S.A. w L. na interpretację indywidualną Ministra Finansów działającego przez Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych I. uchyla zaskarżoną interpretację, II. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę 200 (dwieście ) zł. tytułem zwrotu opłaty sądowej

Uzasadnienie

Wnioskodawca A, będąca podatnikiem VAT i rozliczająca się w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie prowadzonych ksiąg handlowych, prowadzi różnorodną działalność, m.in. w zakresie odzyskiwania metali towarzyszących rudom miedzi, produkcji kruszyw drogowych, przetwarzanie zużytego sprzętu AGD i RTV, działalnością holdingową. Zgodnie z uchwałą Zarządu na lata 2010 - 2014 Spółka prowadziła działania zmierzające do uruchomienia systemu zbiórki elektroodpadów przez pozyskanie sieci stałych dostawców, budowę własnego systemu lub przejęcie istniejącego podmiotu na rynku zbierania i przetwarzania odpadów, co miało na celu zaopatrzenie Oddziału Przetwarzania Elektroodpadów w surowiec do produkcji. W celu realizacji tej strategii Spółka uczestniczyła w procesach prywatyzacyjnych organizowanych przez Ministerstwo Skarbu. W konsekwencji w dniu 14 lipca 2010 r. zakupiła 85% akcji B, który posiada sieć kilkunastu oddziałów, które Spółka miała zamiar wykorzystać do utworzenia sieci zbiórki elektroodpadów. Przeprowadzone po zakupie analizy wykazały, że w chwili obecnej utworzenie sieci zbiórki odpadów w oparciu o oddziały B jest ekonomicznie nieuzasadnione, jednak biorąc pod uwagę, że rynek elektroodpadów wykazuje potencjał wzrostu i przepisy w zakresie zagospodarowywania zużytych tego rodzaju odpadów ulegają obostrzeniu realizacja tego zadania została uwzględniona w "Planie B na lata 2012-2018", nadto istnieją jeszcze inne obszary potencjalnej współpracy między Spółką B i C i pozostałymi z Grupy Kapitałowej C, których wykorzystanie w przyszłości przyniesie korzyści ekonomiczne dla wszystkich spółek. Powyższe wymagało przeprowadzenia szeregu analiz, w celu ich przeprowadzenia Spółka zawarła dwie umowy: 1) na przeprowadzenie audytu spółki B (po jej zakupie) czego efektem był raport analizujący m.in., przegląd strategii tej firmy pod kątem jej zgodności ze strategią całej Grupy Kapitałowej oraz analizę poszczególnych synergii mogących wystąpić w różnych obszarach działalności oraz 2) na świadczenie usług doradztwa w zakresie integracji B z całą Grupą Kapitałową polegających na wymienionych w umowie tematach. Prace rozliczane w ramach drugiej z umów mają charakter ciągły, w związku z tym rozliczane są w okresach miesięcznych na podstawie dostarczonych przez Kancelarię protokołów. Reasumując stwierdziła Spółka, że po zakupie B podjęto szereg działań zmierzających do integracji B z Grupą Kapitałową, rozszerzenia zakresu współpracy z innymi podmiotami z Grupy, co docelowo winno generować korzyści dla Spółki wynikające z integracji i wzrostu wartości B.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00