Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 20 marca 2013 r., sygn. I SA/Łd 933/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodnicząca: Sędzia WSA Joanna Grzegorczyk-Drozda Sędziowie: Sędzia WSA Ewa Cisowska-Sakrajda (spr.) Sędzia WSA Cezary Koziński Protokolant: Edyta Borowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 marca 2013 r. sprawy ze skargi Z. M. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2005 rok oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] Dyrektor Izby Skarbowej w Ł. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. z dnia [...] określającą Z. M. wysokość zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2005r. w kwocie 81.046,00 zł.

W uzasadnieniu tej decyzji organ drugiej instancji podniósł, że w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) PIT - 36L za rok podatkowy 2005 Z. M. wykazał przychód z działalności gospodarczej w kwocie 4.830.555,2 zł, koszty uzyskania przychodów w kwocie 4.633.449,99 zł, dochód z działalności gospodarczej w kwocie 197.105,22 zł i podatek należny w kwocie 31.666,00 zł. W 2005r. podatnik prowadził działalność gospodarczą pod firmą Zakład Piekarniczo - Cukierniczy "A" Z. M. M. Zdarzenia gospodarcze ewidencjonowane były w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. W wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że podatnik zaliczył do kosztów uzyskania przychodu wydatki udokumentowane fakturami VAT wystawionymi przez:

- B R. O. na kwotę 1.829.056 zł (w latach 2005 - 2008), w tym do kosztów 2005r. na kwotę 151.468,00 zł - faktury te dotyczyły zakupu środków chemicznych, usług mycia i dezynfekcji sprzętu piekarniczego, konserwacji polimerowej posadzek;

- R. O. w imieniu firmy C W. K. na kwotę 111.400 zł (w 2005r.) - faktury te dotyczyły chemicznego czyszczenia instalacji i utylizacji odpadów poprodukcyjnych.

R. O. stwierdził, iż miał upoważnienie do ich wystawienia. Przesłuchany w dniu 26 lipca 2011r. W. K. nie potwierdził zeznań R. O., stwierdzając, że zerwał z nim współpracę w 2000r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00