Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 30 stycznia 2013 r., sygn. I SA/Op 401/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Wójcik Sędziowie Sędzia NSA Joanna Kuczyńska (spr.) Sędzia WSA Marta Wojciechowska Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Frydryk po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 30 stycznia 2013 r. sprawy ze skargi J.Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Opolu z dnia 5 września 2012 r., nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia pojazdu oddala skargę.
Uzasadnienie
Do Urzędu Celnego w Opolu wpłynęło pismo Naczelnika Urzędu Celnego w Zamościu z dnia 28.03.2011 r., przekazujące w załączeniu dokumenty przekazane przez Urząd Miasta w Z., związane z rejestracją po raz pierwszy na terytorium kraju pojazdu marki Daimler Chrysler (Mercedes-Benz) 313 CDI nr VIN [...] rok produkcji 2004. Do pisma załączono kopie dokumentów w tym :
- dokument identyfikacyjny pojazdu nr [...] z dnia 22.10.2007
- zaświadczenie nr [...] o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu w dniu 22.10.2007r.
- niemiecki dowód rejestracyjny nr [...] część I i II wraz z tłumaczeniem
- faktura VAT nr [...] z dnia 29.10.2007 r.
- rachunek z dnia 09.10.2007r., tłumaczenie z języka niemieckiego nr [...].
J.Z. prowadzący działalności gospodarczą pod nazwą Firma Wielobranżowa "A" zakupił w dniu 09.10.2007r. przedmiotowy samochód w miejscowości S. (w Niemczech) i w dniu 11.10.2007r. przemieścił go do Polski.
Niemiecki dowód rejestracyjny wystawiony w dniu 09.10.2007r. potwierdza między innymi, że jest to samochód ciężarowy, posiadający masę dopuszczalną 3200 kg, masę netto 2020 kg. (zatem ładowność to 1180 kg). w polu SI wskazano miejsca siedzące wraz z miejscem dla kierowcy 2, z odesłaniem w polu uwagi do pozycji SI -do wyboru 1 lub 3 do 6 miejsc.
Zgodnie z pismem pełnomocnika strony z dnia 1.12.2011 r. w momencie nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazd posiadał 3 miejsca siedzące (ładowność 1810).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right