Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 9 listopada 2012 r., sygn. I SA/Lu 644/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wiesława Achrymowicz, Sędziowie WSA Małgorzata Fita, NSA Anna Kwiatek (sprawozdawca), Protokolant Referent Paulina Zając, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 9 listopada 2012 r. sprawy ze skargi T. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2011 oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po rozpatrzeniu odwołania A w W., uchyliło w całości decyzję Wójta z dnia [...] odmawiającą stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007 - 2011 i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia.

Z akt sprawy wynika, że pismem z dnia 19.12.2011 r. Spółka, reprezentowana przez pełnomocnika, wniosła o wszczęcie postępowania w sprawie wysokości zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości za lata 2007 - 2011 oraz o stwierdzenie nadpłaty w tym podatku za każdy objęty wnioskiem rok podatkowy w kwocie [...] zł i zwrot na rachunek bankowy łącznej kwoty [...] zł tytułem nadpłat za te lata. Wraz z wnioskiem Spółka złożyła korekty deklaracji na podatek od nieruchomości za lata 2007 - 2011, wskazując w nich kwotę podatku "0" , przy czym budowle w postaci kanalizacji teletechnicznej i linii telekomunikacyjnych o wartości [...] zł wykazała jako zwolnione od podatku na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. 2006 r., Nr 121, poz. 844 ze zm. - dalej: "upol"/.

W uzasadnieniu wniosku Spółka podała, że jest podmiotem, który powstał w wyniku restrukturyzacji spółki B i który do października 2010 r. funkcjonował pod firmą C. Przejęty majątek w postaci budowli sieci telekomunikacyjnych wykorzystywany jest między innymi do obsługi ruchu kolejowego na podstawie umów zawieranych z podmiotem zarządzającym liniami kolejowymi D oraz z licencjonowanymi przewoźnikami kolejowymi E, F, G, a udostępnianie "wolnej przepustowości" infrastruktury kablowej innym podmiotom, zgodnie z zasadą gospodarności, nie odbywa się kosztem przewoźników kolejowych, gdyż tych Spółka traktuje priorytetowo i mają oni pierwszeństwo w dostępie do jej infrastruktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00