Orzeczenie
Wyrok WSA w Łodzi z dnia 5 października 2012 r., sygn. I SA/Łd 912/12
Dnia 5 października 2012 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Świderska (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Paweł Janicki Sędzia WSA Bożena Kasprzak Protokolant Tomasz Furmanek po rozpoznaniu w dniu 5 października 2012 roku na rozprawie sprawy ze skargi J. N. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2005 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego orzeczenia; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. na rzecz strony skarżącej kwotę 5.443 (pięć tysięcy czterysta czterdzieści trzy) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Sygn. akt I SA/Łd 912//12
Uzasadnienie
W 2005 roku J. N. prowadziła działalność gospodarczą pod nazwą N., w zakresie transportu drogowego towarów, sprzedaży hurtowej paliw i produktów pochodnych, wynajmu i zarządzania nieruchomościami oraz sprzedaży hurtowej drewna i materiałów budowlanych. W złożonym 22 marca 2006 roku zeznaniu podatkowym PIT-36L za 2005 rok, skorygowanym następnie 26 czerwca 2006 roku podatniczka zadeklarowała dochód z działalności gospodarczej w kwocie 176.192 zł oraz należny podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 30.581 zł.
W wyniku przeprowadzonej kontroli podatkowej ustalono, że w 2005 roku skarżąca zaniżyła przychód z działalności gospodarczej na kwotę 4.478 zł w efekcie nieujęci faktury VAT nr 00034/2005 z dnia 04 lutego 2005r., wystawionej dla P.W. "P." sp. z o. o P., [...] oraz błędu rachunkowego dotyczącego sumy pozostałych przychodów, a także zawyżyła koszty uzyskania przychodów o kwotę 485.466 zł. Zawyżenie kosztów uzyskania przychodów było przede wszystkim wynikiem ujęcia po stronie kosztów faktur VAT dokumentujących zakupy paliwa nie odzwierciedlających faktycznego przebiegu zdarzeń gospodarczych, wystawionych przez firmę R. na łączną kwotę 263.954 zł oraz przez firmę B. na łączną kwotę 200.862 zł, a także dowodów wewnętrznych potwierdzających uiszczenie opłat drogowych w kwocie7.560 zł przy braku dokumentacji źródłowej potwierdzającej poniesienie wydatku, oraz dotyczących delegacji pracowników w kwocie 4.347 zł , w sytuacji w której również brak dokumentów potwierdzających poniesienie zakwestionowanego wydatku, a w końcu bezpodstawne zaksięgowanie łącznie kwoty 8.241 zł z tytułu niezamortyzowanej części środków trwałych które zostały zezłomowane.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right