Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 8 października 2012 r., sygn. III SA/Gl 976/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Protokolant Monika Rał, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 września 2012 r. przy udziale - sprawy ze skargi "A" S. A. w Z. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2. zasądza od Ministra Finansów na rzez strony skarżącej kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Wnioskiem złożonym w trybie art. 14 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm., w skrócie O.p.) z [...] r. (data wpływu do Izby Skarbowej) "A" SA zwróciła się do Dyrektora Izby Skarbowej w K. o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej - art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., w skrócie ustawa VAT) stawiając pytanie:
Czy na podstawie powyższego artykułu Spółce przysługuje pełne prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na fakturach wystawionych przez Agencję z tytułu świadczonych przez nią usług marketingowych, obejmujących swoim zakresem m.in. wydawanie towarów i usług w ramach prowadzonych działań?
We wniosku Spółka wyczerpująco przedstawiła stan faktyczny, w którym wskazała rodzaj swojej działalności gospodarczej, jak również opisała zasady współpracy z Agencją marketingową z tytułu świadczenia na jej rzecz usług marketingowych przytaczając zapisy wiążącej strony Umowy o Świadczenie Usług. W jej ramach Agencja prowadzi profesjonalną działalność dotyczącą marketingu, promocji, reklamy i wspomagania rozwoju sprzedaży. Umowa ma charakter umowy kompleksowej na podstawie, której Agencja samodzielnie zarządza działalnością marketingowo sprzedażową Spółki. Dla potrzeb umowy przedmiotowe usługi zbiorczo określane są jako usługi sprzedażowo marketingowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right