Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 18 lipca 2012 r., sygn. I SA/Wr 501/12

 

Dnia 18 lipca 2012 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA - Jadwiga Danuta Mróz (sprawozdawca) Sędziowie: Sędzia NSA - Lidia Błystak Sędzia WSA - Tomasz Świetlikowski Protokolant: Paulina Wódka po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 lipca 2012 r. sprawy ze skargi G. H. i R. H. obecnie A spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] lutego 2012 r. Nr [...] w przedmiocie: łącznego zobowiązania pieniężnego w podatku rolnym, podatku leśnym i podatku od nieruchomości za 2011 rok oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W. utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Miasta D. z dnia [...] (nr [...]), mocą której organ ten ustalił G. i R. H. (na prawach małżeńskiej wspólności majątkowej) z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego łączne zobowiązanie pieniężne za rok 2011 r. w kwocie 38.776 zł.

Z ustaleń faktycznych przyjętych w sprawie za organami podatkowymi wynika, że w złożonej przez podatników informacji na podatek za 2011 r. wnioskodawcy wykazali: budynki mieszkalne o powierzchni 60,10 m2, budynki związane z działalnością gospodarczą o powierzchni 965,10 m2 oraz 20.804 m2 i 818 m2, tzw. grunty pozostałe o powierzchni 10.356 m2 oraz budowle o wartości 104.980 zł. Wraz z informacją na podatek podatnicy złożyli pismo wyjaśniające, w myśl którego, złożona przez nich informacja na podatek za 2011 r. stanowiła jednocześnie korektę dotychczas składanych informacji w części dotyczącej opodatkowania budowli (dwóch wyciągów narciarskich). Zdaniem podatników, wykazywana przez nich w informacjach na podatek na rok 2009 i 2010 podstawa opodatkowania tych budowli została bowiem zawyżona. W ich ocenie, do podstawy opodatkowania wyciągów narciarskich należało wliczyć jedynie wartość tych elementów, które są w sposób trwały (tzn., nierozerwalny) związane z konstrukcją wyciągu i jego fundamentami. W uzasadnieniu prezentowanego stanowiska podatnicy powołali się na kwalifikację statystyczną oraz wykaz środków trwałych z których wynika, że wyodrębnione przez podatników elementy wyciągu (tj. trwale związane z konstrukcją wyciągu oraz te, które dają się zdemontować) odpowiadają przyjętemu tam podziałowi na grupy, w ramach którego do grupy I ("budowle sportowe i rekreacyjne") zaliczone zostały konstrukcje nośne i podporowe wraz z fundamentami i osprzętem (liny napinające, odciągi) wyciągu orczykowego i krzesełkowego, a do grypy II ("dźwigniki, wciągarki i wciągniki przejezdne oraz nieprzejezdne, kołowroty itp.") dźwigniki, silniki, koła napędowe, liny napędzające, orczyki, krzesełka itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00