Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 8 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Ke 265/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Detka, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Protokolant Starszy sekretarz sądowy Sebastian Styczeń, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 31 maja 2012r. sprawy ze skargi A.D na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku rodzinnego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do chwili uprawomocnia się wyroku.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] znak: [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy wydaną z upoważnienia Prezydenta Miasta K. decyzję Starszego Inspektora Działu Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie (MOPR) odmawiającą A. D. prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego w okresie korzystania z urlopu wychowawczego i z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego 2012/2013, wnioskowanych na dzieci: W. D. (w sentencji błędnie określono W. D.) i A. D..

W uzasadnieniu organu II instancji podniesiono, że przy rozstrzyganiu sprawy znalazły zastosowanie przepisy ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych w brzmieniu sprzed nowelizacji dokonanej ustawą o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. Nr 205, poz. 1212), bez zmian dotyczących zasad ustalania dochodu uzyskanego. Przepis art. 3 ostatnio wymienionej ustawy nakazywał rozpatrywanie spraw o świadczenia rodzinne, do których prawo powstało przed dniem jej wejścia w życie (1.1.2012r.) na zasadach i w trybie określonych w przepisach dotychczasowych, zaś A. D. wniosek o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami złożyła w dniu 18.10.2011r. Organ stosownie do art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2006r. Nr 139, poz. 992 ze zm.), zwanej dalej ustawą przyjął, że podstawą ustalenia prawa do zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami w okresie zasiłkowym objętym wnioskiem, będą dochody za rok 2010. Składnikiem dochodu, jak wynika z art. 3 pkt 1 lit. a ustawy, jest każdy dochód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Na podstawie zaświadczenia Naczelnika II Urzędu Skarbowego z dnia 17.10.2011r. ustalono, że wnioskodawczyni wraz z mężem uzyskali w 2010 roku dochód w wysokości 54.902,61 zł brutto. Po odliczeniu składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne dochód netto wyniósł 53.178,26 zł, tj. kwotę 4.431,52 zł miesięcznie, czyli w przeliczeniu na członka czteroosobowej rodziny wnioskodawczyni kwotę 1.107,88 zł. Dochód ten przekracza określone w art. 5 ust. 1 ustawy kryterium dochodowe na osobę w rodzinie wynoszące 504zł, co oznacza, że A. Dziubińska nie spełnia warunków do przyznania jej wnioskowanego świadczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00