Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 24 maja 2012 r., sygn. III SA/Po 395/12

 

Dnia 24 maja 2012 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Szymon Widłak (spr.) Sędziowie NSA Maria Lorych-Olszanowska WSA Mirella Ławniczak Protokolant: st. sekr. sąd. Janusz Maciaszek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2012 roku przy udziale sprawy ze skargi R. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia 30 listopada 2011r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego przez umieszczenie reklamy bez pozwolenia oddala skargę

Uzasadnienie

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu, działający z upoważnienia Prezydenta Miasta Poznania decyzją z dnia 7 września 2011 r. na podstawie art. 40 ust. 1, ust. 12 i ust. 13 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 19, poz. 115, ze zm.) oraz § 4 ust. 1 uchwały nr [...] Rady Miasta Poznania z dnia 25.05.2004 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Poznania (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2004 r. Nr [...]) nałożył na R. S. karę pieniężną w wysokości [...] zł za umieszczenie bez zezwolenia zarządcy drogi reklamy w pasie drogowym ul. [...] w P.

W uzasadnieniu decyzji organ I instancji wyjaśnił, że w dniu 29.06.2010 r. stwierdzono zajęcie pasa drogowego ul. [...] (przy skrzyżowaniu z ul. [...]) będącej drogą krajową pod reklamę bez wymaganego zezwolenia. Ustalono, że przedmiotowa reklama o łącznej powierzchni 8,50 m2 stanowi własność firmy A w P. W związku z powyższym w dniu 29 czerwca 2010 r. wszczęto z urzędu postępowanie administracyjne o wymierzenie kary pieniężnej w związku z zajęciem pasa drogowego przez reklamę, o czym został zawiadomiony właściciel reklamy. W dniu 30 sierpnia 2010 r. przedstawiciel spółki A zapoznał się z aktami sprawy oraz złożył pismo wyjaśniające, że spółka A zawarła z firmą [...] R. S. umowę najmu powierzchni reklamowej pod ekspozycję plafonu informacyjnego, załączając kserokopię tej umowy. W dniu 16 września 2010 r. wpłynęło pismo R. S. z informacją, że to on jest właścicielem reklamy będącej przedmiotem postępowania oraz że została ona przeniesiona. W związku z powyższym organ stwierdził, że R. S. stał się stroną postępowania, o czym został poinformowany odrębnym pismem. W dniu 21 września 2010 r. odbyły się w terenie oględziny miejsca ustawienia przedmiotowej reklamy, podczas których obecni byli przedstawiciele ZDM oraz R. S. Podczas oględzin stwierdzono usunięcie reklamy z pasa drogowego, a R. S. oświadczył do protokołu, że fakt ten miał miejsce w dniu 6 września 2010 r. Za datę usunięcia reklamy z pasa drogowego organ uznał więc podaną przez właściciela reklamy datę 6 września 2010 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00