Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 maja 2012 r., sygn. I SA/Ol 184/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod, Sędziowie sędzia WSA Renata Kantecka, sędzia WSA Wojciech Czajkowski (sprawozdawca), Protokolant referent stażysta Jakub Gosk, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 9 maja 2012r. sprawy ze skargi Zarządu Województwa na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia "[...]" Nr "[...]" w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie zmiany uchwały zatwierdzającej Regulamin naboru i oceny wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 do konkursu Nr 1. oddala skargę

Uzasadnienie

Wojewoda rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia "[...]", nr "[...]", stwierdził nieważność uchwały Zarządu Województwa Nr "[...]" z dnia "[...]" zmieniającej uchwałę Nr "[...]" z dnia "[...]" w sprawie zatwierdzenia Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego "[...]" na lata 2007 - 2013 do konkursu nr "[...]". wraz z załącznikami - w części dotyczącej § 13 ust. 1 zdanie drugie i § 13 ust. 2 zdanie trzecie Regulaminu, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały.

W uzasadnieniu organ nadzoru powołał treść wymienionych postanowień Regulaminu dotyczących procedury odwoławczej w toku postępowania z wniosku o przyznanie dofinansowania projektu ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego w ramach RPO "[...]" na lata 2007 - 2013 do wyżej wymienionego konkursu. Jak wskazał, w myśl § 13 ust.1 zdanie drugie Regulaminu wnioskodawca, którego projekt został umieszczony na liście rezerwowej projektów do dofinansowania nie może wnieść protestu, gdyż wyniki oceny projektu są pozytywne. Natomiast stosownie do § 13 ust. 2 zdanie trzecie Regulaminu, niezakwalifikowanie projektu do dofinansowania z uwagi na wyczerpanie alokacji, o której mowa w art. 30a ust. 1 pkt 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, wynika wyłącznie z obiektywnych przyczyn niezależnych od właściwej instytucji, w związku z czym wszczęcie procedury odwoławczej jest bezcelowe. Jej wynik w żadnym przypadku nie doprowadziłby bowiem do podpisania umowy o dofinansowanie projektu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00