Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 15 grudnia 2011 r., sygn. IV SA/Po 1053/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Donata Starosta (spr.) Sędziowie NSA Jerzy Stankowski WSA Izabela Bąk-Marciniak Protokolant st. sekr. sąd. Laura Szukała po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi PKP P. L. K. S.A. Zakład Linii Kolejowych w P. na decyzję W. Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w P. z dnia [...] sierpnia [...] r. nr [...] w przedmiocie nakazu wykonania mineralizacji powierzchni pasów przeciwpożarowych. oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w O. (dalej Komendant Powiatowy PSP albo organ I instancji), działając na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 1 i art. 27 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. 2009 r., Nr 12, poz. 68 z późn. zm., dalej uPSP) oraz art. 104 i art. 107 § 1 i § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm., dalej kpa) nakazał PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w P. dokonać zmineralizowania, w terminie do dnia 31 lipca 2011 r. istniejących pasów przeciwpożarowych oraz oczyścić z krzewów teren pomiędzy linią kolejową W. ([...] km) do T. R. ([...] km) oraz na odcinku kolejowym R.-W. Jako podstawę prawną wskazał przepisy § 38 ust. 1-2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719, dalej - rozrządzenie przeciwpożarowe) w związku z art. 17 ust. 1 pkt 1 i 3 oraz art. 55 ustawy z dnia 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym. (t.j. Dz. U. 2007 r., nr 16 poz. 94 ze zm., dalej - ustawa o transporcie kolejowym). Uzasadniając napisał, że zgodnie z § 38 rozporządzenia przeciwpożarowego linie kolejowe bezpośrednio położone w sąsiedztwie lasów stanowią potencjalne zagrożenie pożarowe w transporcie kołowym. W związku z powyższym należy wydzielić pasy przeciwpożarowe. Rodzaje oraz sposoby wykonania pasów przeciwpożarowych przez podmioty określone jako właściwe do ich wykonania i utrzymania są wskazane w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2005 r. Nr 45 poz. 435 z późn. zm. [prawidłowo Dz. U. z 2011 r. Nr 12 poz. 59 z późn. zm.], dalej ustawa o lasach) oraz ustawie o transporcie kolejowym, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58 poz. 405) oraz rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 07 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych (Dz. U. Nr 153 poz. 955). Podczas czynności kontrolno-rozpoznawczych w dniu [...] czerwca 2011 r. stwierdzono, że wyznaczone pasy są zarośnięte roślinnością, a pasy terenu między liniami kolejowymi a pasem przeciwpożarowym nie są oczyszczone z krzewów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00