Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 1 grudnia 2011 r., sygn. I SA/Łd 1201/11

 

Dnia 1 grudnia 2011 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Bogusław Klimowicz Sędziowie: Sędzia WSA Ewa Cisowska-Sakrajda (spr.) Sędzia NSA Paweł Janicki Protokolant: Asystent sędziego Joanna Skrzypczak-Zajger po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 grudnia 2011 roku sprawy ze skargi A Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ł. na interpretację Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz sposobu ich dokumentowania oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Skarbowej w P., działający z upoważnienia Ministra Finansów, interpretacją przepisów prawa podatkowego z dnia [...] r. Nr [...] uznał za nieprawidłowe stanowisko A Spółki z o.o. z siedzibą Łodzi wyrażone we wniosku o interpretację przepisów ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz sposobu ich dokumentowania.

W uzasadnieniu tej interpretacji podał, iż w złożonym w dniu 9 lutego 2011r. wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego Spółka wskazała, iż sprzedaje urządzenia grzewcze, wprowadza różne systemy nagradzania najlepszych kontrahentów z tytułu zrealizowanego poziomu sprzedaży jej produktów, tj.: rabaty transakcyjne - które są udzielane przed lub w chwili ustalania ceny; premie transakcyjne będące w istocie rabatami potransakcyjnymi związanymi z zakupem konkretnej ilości produktów, które są udzielane kwartalnie, choć związane z konkretnymi fakturami sprzedażowymi; oraz premie finansowe (premie pieniężne) za osiągnięty poziom obrotu wszystkimi produktami Spółki - rozliczane w skali roku. W uzupełnieniu wniosku zainteresowana wskazała, jak wywodził organ interpretacyjny, że korzysta z rozmaitych opisanych we wniosku form wspierania sprzedaży. W przypadku premii pieniężnych w zamian za udzielenie premii nie ma miejsca świadczenie jakichkolwiek usług, w tym usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, bądź zobowiązanie się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premię, terminowego regulowania należności, odpowiedniego eksponowania towarów, posiadania pełnego asortymentu towarów Spółki itp. Warunkiem uzyskania premii jest wyłącznie osiągnięcie określonego poziomu zakupów. Wysokość premii ustalana jest jako procent bądź stała kwota, w zależności od rodzaju premii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00