Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 października 2011 r., sygn. II SA/Kr 137/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Andrzej Niecikowski Sędziowie : WSA Krystyna Daniel NSA Anna Szkodzińska (spr.) Protokolant : Małgorzata Piwowar po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 października 2011 r. sprawy ze skargi Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia 28 października 2010 r., nr [...] w przedmiocie stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko skargę oddala

Uzasadnienie

W dniu [....] grudnia 2009 r. M.P. wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia p.n.: "Budowa zespołu budynków hotelowych wraz z rozbudową, nadbudową i przebudową istniejących budynków, ze zmianą sposobu ich użytkowania z przeznaczeniem na hotel i centrum konferencyjne, budową garażu podziemnego, naziemnych miejsc postojowych i wew. układu drogowego na dz. [....] obr. [....] , infrastruktury technicznej na dz. nr nr [....] obr. [....] i wjazdami na dz. nr nr [....] obr. [....] przy ul. [....] w K".

Postanowieniem z 14 lipca 2010 roku, znak [....] Prezydent Miasta K. stwierdził obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia wskazując elementy, które powinien zawierać raport a także termin jego przedłożenia. W podstawie prawnej rozstrzygnięcia powołane zostały art. 63 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) (dalej - ustawy).

W uzasadnieniu organ podał:

Zgodnie z art. 63 ust. 1 oraz art. 64 ust. 1 ustawy organ właściwy do wydania decyzji stwierdza w drodze postanowienia obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz regionalnego dyrektora ochrony środowiska. Przedmiotowa inwestycja zgodnie z wyżej wskazanymi przepisami zaopiniowana została przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w K. , który wyraził opinię o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w K. , który w swej opinii stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedmiotowej inwestycji i co jest tego konsekwencją - konieczność sporządzenia raportu. Według Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska raport powinien zawierać i spełniać wszystkie wymagania określone w art. 66 ustawy, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań uszczegółowionych w art. 63 pkt 1 lit. a, b, d oraz pkt 2 lit. h ustawy. Dokonana w myśl art. 63 ust. 1 ustawy analiza towarzyszących przedsięwzięciu uwarunkowań dotyczyła rodzaju i charakterystyki przedsięwzięcia z uwzględnieniem skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji. Planowane przedsięwzięcie obejmuje budowę garażu podziemnego oraz naziemnych miejsc postojowych. W ramach inwestycji planuje się realizację 90 miejsc parkingowych w tym 80 w garażu podziemnym oraz 10 miejsc postojowych na powierzchni terenu. Organ dokonał także oceny powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, stwierdzając że przedmiotowe zamierzenie inwestycyjne wraz z położonymi w jego bezpośrednim sąsiedztwie parkingami z uwagi na powiązania technologiczne tj. wspólny dojazd do drogi publicznej i wewnętrzny układ drogowy, traktuje się jako jedno przedsięwzięcie. Powyższe, po dokładnych analizach, da możliwość całościowego spojrzenia na ewentualne zmiany w środowisku powodowane realizacją tego przedsięwzięcia w tym kumulowanie się oddziaływań.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00