Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 czerwca 2011 r., sygn. VI SA/Wa 314/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Sędzia WSA Urszula Wilk Protokolant sekr. sąd. Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi Z. Sp. z o.o. z siedzibą w [...] na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z [...] listopada 2010 r., nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w całości w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej WITD) z [...] sierpnia 2010 r., którą nałożono na Z. Sp. z o.o., z siedzibą w Z. (dalej też jako spółka, skarżąca, strona) karę pieniężną w kwocie 27.900 złotych za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Jako podstawę prawną wydania decyzji WITD wskazał art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) - dalej Kpa., art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1
i ust. 2, art. 40c ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U.
z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.) - dalej udp., art. 61 ust. 1 i ust. 2, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r.
Nr 108, poz. 908 ze zm.) - dalej prd. oraz § 1 ust. 3 pkt 1, § 2, § 3, § 5, § 57 ust. 1
i ust. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 ze zm.).
Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiły okoliczności zatrzymania
w dniu [...] sierpnia 2010 r. na ul. P. w Z. ciągnika siodłowego marki [...] o nr rej. [...] z przyczepą marki [...] o nr rej. [...] kierowanego przez Z. K., a następnie skierowania ww. pojazdu na punkt kontrolny przy drodze krajowej [...] w S., celem kontroli ważenia. W toku kontroli stwierdzono nieprawidłowości dotyczące przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi na drodze, na której dopuszczalny jest ruch pojazdów o naciskach osi do 8 ton: