Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 7 kwietnia 2011 r., sygn. I SA/Sz 69/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Kowalewska, Sędziowie Sędzia WSA Kazimierz Maczewski,, Sędzia WSA Alicja Polańska (spr.), Protokolant Gabriela Porzezińska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 7 kwietnia 2011 r. sprawy ze skargi K. R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za miesiące od stycznia do grudnia 2005 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Celnej w S. decyzją z dnia [...] Nr [...], wydaną w trybie odwoławczym, uchylił w całości decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w S. z dnia [...] Nr [...], a następnie określił K.R. zobowiązanie w podatku akcyzowym za poszczególne miesiące od stycznia do grudnia 2005 r. w ten sposób, że za miesiące od stycznia do sierpnia 2005 r. oraz za grudzień 2005 r. określił je w kwotach niższych niż organ I instancji, zaś za miesiące: wrzesień, październik i listopad 2005 r. w tej samej wysokości co organ I instancji.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji podano, że w dniu 16 lipca 2007 r. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w S. wszczął wobec K.R. prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży paliw ciekłych postępowanie kontrolne, obejmujące swym zakresem kontrolę rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania podatku akcyzowego w odniesieniu do poszczególnych miesięcy 2005 r.

Organ I instancji ustalił, że w okresie od stycznia do grudnia 2005 r. podatniczka nabywała od "O" S.A. z siedzibą w P. oraz od "L" Ż., C. s.j. z siedzibą w K. olej opałowy, oznaczony nieusuwalnym znacznikiem oraz zabarwiony na czerwono, na których to fakturach umieszczono informację, że przeznaczony jest on wyłącznie do celów grzewczych. W toku kontroli na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji prowadzonej na potrzeby podatku VAT stwierdzono, że podatniczka nie zaewidencjonowała wszystkich faktur VAT, którymi udokumentowano zakup paliw ciekłych, co z kolei skutkowało oszacowaniem przez ten organ wartości niezaewidencjonowanych przychodów z tytułu sprzedaży 35.009 litrów oleju opałowego. W związku faktem, że podatniczka nie składała deklaracji dla podatku akcyzowego, ani też miesięcznych zestawień oświadczeń nabywców oleju opałowego, przeprowadzono postępowanie dowodowe celem ustalenia, czy podatniczka spełniała warunki do sprzedaży oleju opałowego na preferencyjnych warunkach. Postępowanie to wykazało, że podatniczka nie posiada dowodów w postaci oświadczeń nabywców o przeznaczeniu oleju opałowego do celów grzewczych, które to oświadczenia stosownie do § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.) wymagane były, aby mogła zastosować obniżone stawki akcyzy na sprzedaż olejów opałowych. Ponadto, postępowanie to wykazało, że podatniczka dokonywała sprzedaży oleju opałowego za pomocą odmierzacza paliw ciekłych, co z kolei oznaczało, że stosownie do art. 65 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zm.) do sprzedaży jego, powinna stosować stawkę akcyzy - 2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu (według stanu prawnego od 24 sierpnia 2005 r. do 31 grudnia 2005 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00