Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 26 kwietnia 2011 r., sygn. II SA/Ol 128/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Matczak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Protokolant st. sekretarz sądowy Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 kwietnia 2011r. sprawy ze skargi R. N. na decyzję Wojewody z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie zobowiązania do opuszczenia terytorium Rzeczypospolitej Polskiej I uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Komendanta Placówki Straży Granicznej z dnia "[...]"; II orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; III zasądza od Wojewody na rzecz skarżącego R. N. kwotę 540 zł ( pięćset czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" Komendant Placówki Straży Granicznej zobowiązał obywatela Ukrainy R.N. do opuszczenia terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie do dnia 14 listopada 2010 r. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności. Podstawę rozstrzygnięcia stanowił art. 97 ust. 1 w związku z art. 88 ust. 1 pkt 2 oraz art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz.U. z 2006 r., nr 234, poz. 1694 ze zm.).

Z akt administracyjnych oraz uzasadnienia decyzji wynika, że cudzoziemiec przyjechał do Polski po raz pierwszy około 2 lata temu w celu wykonywania pracy. Wszystkie jego pobyty do tej pory były legalne i wiązały się z podjęciem zatrudnienia. Na podstawie wydanego przez Wojewodę zezwolenia na pracę na terytorium RP typ A nr "[...]" miał on wykonywać pracę na rzecz firmy A z siedzibą w G., na stanowisku montera systemów rurociągowych. Posiadał do tego stosowne uprawnienia oraz wymagane dokumenty - wizę na pracę oraz umowę zlecenie zawartą między nim a właścicielem firmy A. Podczas kontroli przeprowadzonej przez Państwową Inspekcję Pracy (zwaną dalej: PIP) w dniu 5 listopada 2010 r. w E., w miejscu dokonywanej przez firmę A przebudowy wschodniego nabrzeża rzeki E. wraz z przebudową dwóch kładek dla pieszych, zastano 5 osób, w tym 4 cudzoziemców, pracujących na podstawie umów zlecenia. Kontrolą objęto roboty wykonywane na górnej kładce dla pieszych, która zgodnie z zawartymi umowami handlowymi miała zostać rozebrana. Jak wynika z protokołu kontroli nr rej. "[...]", na budowie pracowało 5 osób, które podczas kontroli rozpoczęły palenie górnej płyty stalowej kładki. Podczas kontroli stwierdzono nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz uchybienia w kwestii legalności wykonywania pracy przez pracujących na budowie cudzoziemców. Na podstawie zawartej w dniu 2 listopada 2010 r. umowy zlecenia cudzoziemcowi powierzono wykonywanie zadań polegających na demontażu i pocięciu na złom kładki stalowej o wadze ok. 100 ton. W związku ze stwierdzonymi naruszeniami, w dniu 8 listopada 2010 r. pracodawca dostarczył do PIP aneks z dnia 5 listopada 2010 r. do podpisanej z cudzoziemcem umowy, w którym doprecyzowano zakres prac oraz zmieniono opis zadania na: "demontaż rurociągów fi 350 wraz z ich podwieszeniem pod kładką stalową przy "[...]" w E. oraz ich pocięcie na wyznaczone odcinki".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00