Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 15 marca 2011 r., sygn. II SA/Rz 1066/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Joanna Zdrzałka /spr./ Sędziowie SO del. Anna Bembenek NSA Stanisław Śliwa Protokolant Sylwia Pacześniak po rozpoznaniu w Wydziale II Ogólnoadministracyjnym na rozprawie w dniu 15 marca 2011 r. sprawy ze skargi K. K. - GRUPA [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] sierpnia 2010 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za zajęcie pasa drogowego I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta [...] z dnia [...] kwietnia 2010 r. nr [...]; II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku

Uzasadnienie

II SA/Rz 1066/10

UZASADNIENIE

Prezydent Miasta [...], decyzją z dnia [...] kwietnia 2010 r., nr [...], wymierzył K. K. prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą Grupa [...], karę pieniężną w kwocie 230 zł za zajęcie bez zezwolenia zarządcy drogi pasa drogowego drogi powiatowej ul. P. w R., poprzez umieszczenie jednostronnej reklamy o wymiarach 1 x 0,8 m o treści "[...] ze strzałką kierunkową, w okresie od 2 do 21 lutego 2010 r.

Z ustaleń organu wynika, że reklama zamocowana była na ósmej latarni oświetlenia ulicznego, licząc od skrzyżowania z al. P., znajdującej się na terenie działki nr 1073/3 obr. [...]. Prezydent Miasta [...] wskazał, że K. K. nie posiadał zezwolenia na umieszczenie ww. reklamy w pasie drogowym ul. P., co zgodnie z art. 40 ust. 12 pkt 1 ustawy o drogach publicznych skutkuje wymierzeniem kary pieniężnej stanowiącej 10-krotność opłaty ustalonej zgodnie z art. 40 ust. 4-6 tej ustawy. Opłatę za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych powierzchni reklamy, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego, określonej uchwałą jednostki samorządu terytorialnego .

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00