Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 30 marca 2011 r., sygn. I SA/Ol 146/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wojciech Czajkowski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod Sędzia WSA Ryszard Maliszewski Protokolant Monika Gajowniczek po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 30 marca 2011r. spraw ze skarg spółki A na decyzje Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]", nr "[...]", nr "[...]" w przedmiocie: zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za styczeń 2005r., zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za luty 2005r., zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za marzec 2005r. oddala skargi

Uzasadnienie

Zaskarżonymi trzema decyzjami z dnia "[...]" Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy decyzje Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]", którymi określono Spółce A zobowiązania podatkowe w podatku akcyzowym za styczeń 2005 r. w wysokości 35.435 zł, za luty 2005 r. w wysokości 78.055 zł oraz za marzec 2005 r. w wysokości 50.891 zł.

Z przedstawionych Sądowi wraz ze skargami akt administracyjnych sprawy wynika, że w toku kontroli prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży hurtowej i detalicznej paliw stałych, ciekłych, gazowych oraz produktów pochodnych za okres od stycznia do grudnia 2005 r., Naczelnik Urzędu Celnego stwierdził nieprawidłowości w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym sprzedaży oleju opałowego. Jak ustalono, w objętym kontrolą okresie Spółka wystawiła 3.428 faktur VAT oraz paragonów dokumentujących sprzedaż oleju opałowego na cele grzewcze w łącznej ilości 3.238.120 I, dokonaną na rzecz 2.247 osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. Odbierane od kupujących oświadczenia o przeznaczeniu zakupionego oleju na cele opałowe były dołączane do faktur jako odrębny formularz, bądź też miały formę pieczątki lub wydruku umieszczanego bezpośrednio na fakturze. Według organu I instancji, żadne z przyjętych przez podatnika od nabywców oświadczeń nie spełniało wszystkich obligatoryjnych warunków uprawniających do zastosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego, o których mowa w przepisach rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.). Oświadczenia dotknięte były bowiem wadami polegającymi na niewskazaniu w ich treści danych takich jak: ilość nabywanego oleju opałowego, numer PESEL lub NIP, adres zamieszkania nabywcy lub miejsca gdzie znajdują się urządzenia grzewcze, ilość posiadanych urządzeń grzewczych, ich rodzaj i typ, data i miejsce wystawienia oświadczenia, czy podpis składającego oświadczenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00