Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 lutego 2011 r., sygn. I SA/Ol 866/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Zofia Skrzynecka Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod ( spr.) Sędzia WSA Wojciech Czajkowski Protokolant Sekretarz sądowy Katarzyna Niewiadomska po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 9 lutego 2011r. sprawy ze skargi F. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia "[...]" Dyrektor Izby Celnej, po rozpatrzeniu odwołania F.K., prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo A., uchylił decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z "[...]" nr "[...]" o wymiarze należności w związku z usunięciem spod dozoru celnego paliwa, w części od pkt 1 do 5 i w tym zakresie :
- stwierdził usunięcie spod dozoru celnego oleju napędowego w ilości wskazanej w sentencji rozstrzygnięcia, określił daty powstania długu celnego, kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług, w odniesieniu do paliwa wprowadzonego na obszar celny Wspólnoty w dniach: "[...]" lutego 2005r. przez przejście graniczne w G., oraz
- w pozostałej części utrzymał decyzję organu I instancji w mocy.
Z akt sprawy i motywów decyzji wynika następujący stan sprawy:
W dniach: "[...]" kierujący autobusem marki "[...]" o nr rejestracyjnym "[...]", wykonując usługę przewozu osób w ramach Przedsiębiorstwa A., przekraczając granicę Wspólnoty przez przejście graniczne w G., dokonali przywozu paliwa znajdującego się w zbiorniku wyżej wymienionego pojazdu. Odpowiednio w dniach "[...]" kierowcy autobusu deklarowali wywóz paliwa, znajdującego się w zbiorniku wyżej wymienionego pojazdu. Ilości przywiezionego paliwa organ celny przyjął w oparciu o deklaracje kierowców złożone w ustnym zgłoszeniu celnym. W chwili kontroli sprawdzano i spisywano stan licznika przejechanych kilometrów. Na skutek porównania przedmiotowych zgłoszeń celnych z deklarowanymi przez kierowców ilościami paliwa do protokołów wywozu, z uwzględnieniem norm zużycia paliwa przez autokar, organ I instancji ustalił, że miało miejsce usuwanie paliwa spod dozoru celnego, czym naruszono art. 112 rozporządzenia Rady nr 918/83 z dnia 28.03.1983r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz.Urz. WE L 105 z 23.04.1983r. ze zm.).