Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 grudnia 2010 r., sygn. I SA/Ol 774/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ryszard Maliszewski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod Sędzia WSA Zofia Skrzynecka Protokolant Monika Gajowniczek po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 9 grudnia 2010r. sprawy ze skargi P. Ch. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną decyzją, 2) określa, że uchylona decyzja nie podlega wykonaniu.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia "[...]", Nr "[...]", Dyrektor Izby Celnej, na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z 2005r. ze zmianami) i przepisów prawa materialnego określonych w sentencji utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]" dotyczącą daty powstania długu celnego, kwoty wynikającą z cła, kwoty podatku akcyzowego, kwoty opłaty paliwowej oraz kwoty podatku od towarów i usług w stosunku do paliwa zakupionego i wprowadzonego na obszar celny Wspólnoty przez przejście graniczne w "[...]" w dniu 08.02.2005r., autobusem o nr rejestracyjnym "[...]".
W sprawie ustalono, że autobus o nr rejestracyjnym "[...]" został wyposażony przez producenta w zbiornik paliwa o pojemności 270 litrów oraz w zbiornik paliwa ogrzewania dodatkowego o pojemności 39 litrów.
Na podstawie protokołu kontroli celnej nr "[...]" z dnia 08.02.2005r., ustalono, że w autobusie o nr rejestracyjnym "[...]" zadeklarowano 350 litrów paliwa. W konsekwencji organ celny uznał, że to paliwo zostało wwiezione w zbiorniku niestandardowym i nie korzystało ono ze zwolnień celnych i podatkowych. W związku z powyższym organ I instancji wydał decyzję dotyczącą daty powstania długu celnego, kwoty wynikającą z cła, kwoty podatku akcyzowego, kwoty opłaty paliwowej oraz kwoty podatku od towarów i usług w stosunku do paliwa wprowadzonego na obszar celny Wspólnoty.