Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 30 listopada 2010 r., sygn. I SA/Lu 393/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Kwiatek, Sędziowie WSA Wiesława Achrymowicz (sprawozdawca),, NSA Irena Szarewicz-Iwaniuk, Protokolant Referent stażysta Radosław Kot, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 30 listopada 2010 r. sprawy ze skargi "A" w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie opłaty paliwowej - oddala skargę

Uzasadnienie

I SA/Lu 393/10

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją, po rozpatrzeniu odwołania "A" SA w W. / Spółka /, Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia [...] listopada 2009 r. w przedmiocie opłaty paliwowej.

Jak wynika z uzasadnienia powyższej decyzji, w dniu 1 kwietnia 2008 r. na podstawie dokumentu SAD [...] objęto procedurą dopuszczenia do obrotu sprowadzony z Białorusi olej napędowy do silników, klasyfikowany do kodu TARIC 2710 19 41 00. W zgłoszeniu celnym nie zadeklarowano opłaty paliwowej, załączono natomiast do niego, między innymi, fakturę, deklarację elementów dotyczących wartości celnej D.W.1 oraz oświadczenie, iż olej napędowy określony kodem CN 2710 19 41 będzie przeznaczony na cele trakcyjne oraz do urządzeń niewymienionych w art.2 pkt 31 ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Po przeprowadzeniu postępowania podatkowego Naczelnik Urzędu Celnego

określił "A" SA należną kwotę opłaty paliwowej z tytułu importu oleju napędowego, o którym mowa.

W odwołaniu od decyzji organu I instancji strona wniosła o jej uchylenie i umorzenie postępowania zarzucając naruszenie art.37h ust.1 w związku z ust.2 i 3 ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym w związku z art.2 pkt 31 ustawy Prawo o ruchu drogowym (przez uznanie, iż importowane paliwo, wykorzystane do celów trakcyjnych oraz do urządzeń niewymienionych w art.2 pkt 31 ustawy Prawo o ruchu drogowym, podlega opłacie paliwowej), art.14b § 2 w związku z art.14b § 1 ordynacji podatkowej w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2005r. do 30 czerwca 2007r. w związku z art.37h ust.1 ustawy o autostradach płatnych (przez

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00