Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 8 września 2010 r., sygn. I SA/Ol 366/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Wojciech Czajkowski ( spr.) Sędziowie Sędzia WSA Tadeusz Piskozub Sędzia WSA Ryszard Maliszewski Protokolant Monika Gajowniczek po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 8 września 2010 r. sprawy ze skargi spółki A na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz skarżącego kwotę 3680 zł (słownie trzy tysiące sześćset osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia "[...]" Dyrektor Izby Skarbowej, po rozpatrzeniu odwołania Spółki A, utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia "[...]", określającą w podatku od towarów i usług za styczeń 2005 r., nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy w wysokości 252.943 zł.

Z przedstawionych Sądowi wraz ze skargą akt administracyjnych sprawy wynika, że Spółka złożyła w dniu 27 grudnia 2007r. korektę deklaracji VAT-7 za wymieniony miesiąc, w której w miejsce zobowiązania podatkowego zadeklarowała nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy w wysokości 307.913 zł. W piśmie z dnia 20 lutego 2008 r. wyjaśniła, że złożenie korekty deklaracji nastąpiło w związku z wyrokami Trybunału Konstytucyjnego z dnia 9 września 2004 r., o sygn. akt: OTK-A 2004/8/83, oraz Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 31 sierpnia 2007 r., sygn. akt: III SA/Wa 694/07. Z uzasadnień tych orzeczeń wynikało, że wpływy abonamentowe są przymusowym świadczeniem o charakterze publicznoprawnym, stanowiącym pozabudżetowy dochód celowy o charakterze publicznym, przeznaczonym na finansowanie misji radia i telewizji. W ocenie strony, dotychczasowa kwalifikacja opłat abonamentowych jako wynagrodzenia z tytułu świadczonych przez Spółkę usług telewizji publicznej zwolnionych z podatku VAT doprowadziła do nieprawidłowej korekty podatku naliczonego, obliczanej zgodnie z art. 90 ust. 2 - 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 53, poz. 535 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00