Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 17 czerwca 2010 r., sygn. I SA/Po 288/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Skwierzyńska (spr.) Sędziowie NSA Jerzy Małecki WSA Karol Pawlicki Protokolant st. sekr. sąd. Ewa Szydłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 czerwca 2010 r. sprawy ze skargi "A" SA w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej upoważnionego przez Ministra Finansów do wydawania interpretacji z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację w części dotyczącej uznania stanowiska strony skarżącej za nieprawidłowe w zakresie pytania nr 2 przedstawionego we wniosku; II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz skarżącej Spółki "A" kwotę [...] zł ([...]), tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego. /-/ K. Pawlicki /-/ M. Skwierzyńska /-/ J. Małecki
Uzasadnienie
W dniu 30 września 2009 r. Spółka Akcyjna "A" z siedzibą w P. wystąpiła, na podstawie art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) do Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu - upoważnionego przez Ministra Finansów do wydawania w jego imieniu interpretacji indywidualnych, z wnioskiem o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Wnioskodawczyni przedstawiła wskazanemu organowi podatkowemu następujące okoliczności faktyczne, które Sąd orzekający w niniejszej sprawie przyjął jako podstawę rozstrzygnięcia.
Spółka prowadzi akcje promocyjne objęte zakresem projektu "X", adresowane do szerokiego kręgu odbiorców, których celem jest zachęcanie do zwiększania wiedzy, czytania i poszerzania horyzontów. W ramach tej akcji oferuje ona jej uczestnikom korzyści wynikające z programu lojalnosciowego "X". Program ten ma na celu generowanie ruchu partnerom, poprzez zwiększanie czytelnictwa w ich serwisach informacyjnych. Partnerami mogą być: osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadające osobowości prawnej, będąca wydawcą lub właścicielem serwisu informacyjnego, którym jest mass medium w postaci internetowego serwisu informacyjnego, portalu, wortalu, gazety internetowej, bloga tematycznego, serwisu konsumenckiego lub innego serwisu, którego dysponentem jest partner. Wskazanemu programowi przyświeca hasło "zamieniaj wiedzę na nagrody", które ma zachęcać do zwiększania wiedzy, czytania i poszerzania horyzontów przez Polaków.