Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 2 czerwca 2010 r., sygn. I SA/Ol 115/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zofia Skrzynecka, Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod (spr.),, Sędzia WSA Wojciech Czajkowski, Protokolant Krzysztof Dzieliński, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 2 czerwca 2010r. sprawy ze skargi Oddziału Regionalnego Towarzystwa na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie zwrotu dotacji I. uchyla zaskarżona decyzję; II. określa, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu; III. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego kwotę 894 zł ( osiemset dziewięćdziesiąt cztery) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
W dniu 26 maja 2008 r. pomiędzy Miastem a Towarzystwem Przyjaciół Dzieci Oddziałem Regionalnym (zwanym dalej Towarzystwem) zostały zawarte umowy:
- Nr Z.0716/19/2008 na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, polegającego na prowadzeniu Ośrodka Adopcyjno - Opiekuńczego TPD,
- Nr Z.0716/17/2008 na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, polegającego na prowadzeniu placówki opiekuńczo wychowawczej w formie Środowiskowego Ogniska Wychowawczego TPD,
- Nr Z.0716/16/2008 na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, polegającego na prowadzeniu placówki opiekuńczo - wychowawczej w formie Środowiskowej Świetlicy TPD.
Na podstawie powyższych umów Towarzystwo otrzymało dotacje celowe
w wysokości: Ośrodek Adopcyjno - Opiekuńczy TPD - 100.000 zł, Środowiskowe Ognisko Wychowawcze TPD - 50.950 zł, Środowiskowa Świetlica TPD - 25.000 zł, łącznie 175.950 zł. Dotacje przekazane zostały z przeznaczeniem na częściowe pokrycie kosztów realizacji zadań planowanych do pokrycia z dotacji, określonych w zaktualizowanych kosztorysach realizacji zadania, stanowiących Załącznik Nr 2 do umów (§ 2 ust. 1 umów).
Zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do umowy:
- Nr Z.0716/19/2008 wydatki z wnioskowanej dotacji na zużycie materiałów miały wynieść 1.000 zł, zużycie energii - 2.000 zł, usługi obce (np. wywóz śmieci, woda, monitoring, usługi bankowe) - 1.000 zł, wynagrodzenia - 81.000 zł (w tym: pedagogiczne - 61.000 zł, administracyjno- gospodarcze - 20.000 zł), narzuty na wynagrodzenia - 15.000 zł. Razem: 100.000 zł,