Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 16 czerwca 2010 r., sygn. I SA/Go 173/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krystyna Skowrońska-Pastuszko (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Anna Juszczyk-Wiśniewska Sędzia WSA Jacek Niedzielski Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Baczuń po rozpoznaniu w dniu 16 czerwca 2010 r. na rozprawie sprawy ze skargi D.B. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych za 2004 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

D.B. wniósł skargę na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] stycznia 2010 r. nr [...] utrzymującą w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia [...] października 2009 r. nr [...] określającą wysokość zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2004 w kwocie 65.278,90 zł.

Jak wynika z akt, stan sprawy był następujący:

W wyszczególnionych w dokumentach kontroli dniach listopada 2008 r. oraz stycznia, lutego, kwietnia i maja 2009 r. została przeprowadzona wobec D.B., prowadzącego działalność gospodarczą, której przedmiotem był transport drogowy towarów, kontrola podatkowa w zakresie prawidłowości rozliczania z budżetem podatku dochodowego od osób fizycznych za 2004 r. Z dokumentów wynikało, że podatnik wykazał w zeznaniu podatkowym PIT-36 za 2004 r. przychody w kwocie 534.336,60 zł oraz koszty uzyskania przychodów w wysokości 578.618,20 zł , wyliczając stratę 44.281,60 zł. W podatkowej księdze przychodów i rozchodów za 2004 r. podatnik zaewidencjonował jako koszty uzyskania przychodów m.in. kwoty wynikające z faktur VAT na zakup paliw płynnych od firmy A S.F. w łącznej wysokości netto 183.946,50 zł oraz od firmy M M.P. w łącznej wysokości netto 80.489,26 zł.

Z ustaleń kontroli wynikało też, że S.F., jak i M.P. faktycznie nie prowadzili działalności gospodarczej, wystawiali natomiast, na życzenie innych osób, "puste" faktury sprzedaży, w ślad za którymi nie były realizowane dostawy towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00