Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 9 kwietnia 2010 r., sygn. I SA/Wr 136/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Tomasz Świetlikowski (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Katarzyna Radom, Sędzia WSA Ireneusz Dukiel, Protokolant: Aleksandra Słomian, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 9 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi A z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. Ośrodek Zamiejscowy w W. z dnia 4 grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie odpowiedzialności podatkowej płatnika w związku z niepobraniem podatku dochodowego od osób fizycznych od wypłat dokonanych w 2005 r. oraz określenia należności z tego tytułu oddala skargę.
Uzasadnienie
Przystępując do rozstrzygania Sąd przyjął stan faktyczny i prawny sprawy j/n.
Skarżoną decyzją, po rozpatrzeniu odwołania A z/s w W. (dalej: Biuro/strona/płatnik), Dyrektor Izby Skarbowej we W. Ośrodek Zamiejscowy w W. (dalej: Dyrektor Izby Skarbowej), utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w W. (dalej: Naczelnik Urzędu Skarbowego) z [...] r. (nr [...]), orzekającą o odpowiedzialności podatkowej płatnika z tytułu niepobrania od członków zarządu A (dalej: [...]/Związek) podatku dochodowego od osób fizycznych od wypłat dokonanych w 2005 r. i określającą wysokość należności z tego tytułu w łącznej kwocie 8.494 zł. Jako podstawę prawną podjętego rozstrzygnięcia organ powołał art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm. - dalej: O.p.) w związku z art. 8, art. 30 § 1, § 3 i § 4 tej ustawy oraz art. 10 ust. 1 pkt 2, art. 13 pkt 7, art. 21 ust. 1 pkt 17, art. 22 ust. 9 pkt 5, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r., Nr 14, poz. 176 ze zm. - dalej: u.p.d.f.).
W uzasadnieniu - przywołując treść art. 64 ust. 1 i 3 oraz art. 65 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 - dalej: u.s.g.) - organ odwoławczy wskazał, że w celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, gminy mogą tworzyć związki międzygminne, które posiadają osobowość prawną i wykonują zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Podniósł, iż prawa i obowiązki gmin uczestniczących w związku - dotyczące realizacji zadań przekazanych związkowi - przechodzą na związek z dniem ogłoszenia statutu związku oraz że związek posiada kompetencje będące pochodną uprawnień jednostek samorządu terytorialnego. Zaznaczył, że struktura organizacyjna związku zbieżna jest
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right