Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 23 marca 2010 r., sygn. III SA/Wa 1963/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marek Kraus, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko, Sędzia WSA Anna Wesołowska (spr.), Protokolant Lidia Wasilewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 marca 2010 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę

Uzasadnienie

1. Skarżąca, Spółka pod firmą P. S.A., zwróciła się do Ministra Finansów (organ upoważniony Dyrektor Izby Skarbowej w W.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania energii elektrycznej, wskazując na następujący stan faktyczny.

W ramach prowadzonej działalności Skarżąca dokonuje sprzedaży energii elektrycznej na rzecz nabywców końcowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 roku (Dz. U. z 2009 roku, nr 3 poz. 11 ze zm), zwanej dalej ustawą. W stosunku do tych klientów stosowane są trzy-, sześcio- i dwunastomiesięczne okresy rozliczeń na koniec których dokonywany jest odczyt licznika i wystawiana faktura końcowa.

W trakcie okresu rozliczeniowego klienci zobowiązani są do regulowania co miesiąc lub co dwa miesiące należności wynikających z prognozowych faktur VAT, wystawionych na podstawie przewidywanego zużycia energii elektrycznej, przy czym na koniec okresu rozliczeniowego należność nadpłacona (gdy zużycie rzeczywiste okazało się niższe niż przewidywano) jest wykazywana na fakturze i zwracana klientowi lub też w razie gdy zużycie rzeczywiste było wyższe niż planowane - nieopłacona należność jest wykazana na fakturze i klient zobowiązany jest do jej opłacenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00