Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 4 marca 2010 r., sygn. I SA/Łd 873/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Wiktor Jarzębowski Sędziowie Sędzia WSA Tomasz Adamczyk Sędzia WSA Joanna Tarno (spr.) Protokolant Asystent sędziego Tomasz Naraziński po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 marca 2010 r. sprawy ze skargi "A" Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w R. na interpretację Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług uchyla zaskarżoną interpretację.

Uzasadnienie

I SA/Łd 873/09

UZASADNIENIE

Zaskarżoną interpretacją z dnia [...], wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w P. z upoważnienia Ministra Finansów, doręczoną w dniu 29 czerwca 2009 r., uznano za nieprawidłowe stanowisko firmy A Spółka z o.o. (dalej: "Spółka") w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania towarów w ramach działań promocyjnych i reklamowych.

W dniu 6 kwietnia 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji, uzupełniony pismem z dnia 22 czerwca 2009 r. o wymagany podpis członka zarządu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność handlową, głównie w zakresie sprzedaży materiałów budowlanych. W związku z prowadzoną działalnością Spółka podejmuje działania promocyjne i reklamowe mające na celu zwiększenie sprzedaży i wzmocnienie pozycji na rynku regionalnym. W ramach działalności mającej na celu realizację strategii marketingowej, Spółka przekazuje klientom nieodpłatnie nagrody, w tym również samochód osobowy. Nagrody te nie stanowią prezentów o małej wartości ani próbek w rozumieniu art. 7 ust. 4 i ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), powoływanej dalej jako "ustawa o VAT". Spółka dokonuje odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów, które następnie są wydawane w ramach organizowanych akcji reklamowych i promocyjnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00