Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 24 lutego 2010 r., sygn. I SA/Ol 13/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Włodzimierz Kędzierski, Sędziowie Sędzia WSA Ryszard Maliszewski (spr.),, Sędzia WSA Tadeusz Piskozub, Protokolant Krzysztof Dzieliński, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 24 lutego 2010r. sprawy ze skargi Zespołu Szkół na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]", nr "[...]" Dyrektor Izby Skarbowej utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej z dnia "[...]" w sprawie określenia w podatku od towarów i usług Zespołowi Szkół za miesiąc maj 2005r. nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia, a za miesiące: od grudnia 2003r. do czerwca 2004r., od sierpnia 2004r. do kwietnia 2005r., czerwiec 2005r., od sierpnia 2005r. do czerwca 2006r., od września 2006r. do czerwca 2007r. i wrzesień 2007r. zobowiązania podatkowego.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że wyniku przeprowadzonego przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej postępowania kontrolnego w zakresie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatku od towarów i usług za poszczególne okresy rozliczeniowe od grudnia 2002r. do września 2007r. przez Zespół Szkół ustalono, że niezależnie od działalności oświatowej Zespół Szkół świadczył usługi wynajmu lokali, usługi noclegowe internatu oraz dokonywał sprzedaży posiłków w stołówce internatu dla osób spoza szkoły. Stwierdzono także, iż na terenie Zespołu Szkół w okresie objętym kontrolą był prowadzony sklepik szkolny, w którym prowadzono sprzedaż bezrachunkową dla uczniów, pracowników szkoły lub innych osób. Pewne ilości towarów zamawianych do sklepiku przekazywane były na potrzeby Zespołu Szkół lub internatu. Zyski ze sprzedaży zasilały potrzeby Zespołu Szkół lub działającego przy Szkole zespołu pieśni i tańca. Zgodnie z Uchwałą Nr "[...]" z dnia "[...]", inicjatorem utworzenia sklepiku była Rada Rodziców Liceum Ogólnokształcącego w porozumieniu z dyrekcją Szkoły. Sprzedaży w sklepiku dokonywali etatowi pracownicy Szkoły - osoby zatrudnione w charakterze sprzątaczek wykonujące te czynności bez dodatkowego wynagrodzenia. Obroty sklepiku szkolnego nie były uwzględniane w składanych przez Zespół Szkół deklaracjach VAT-7. W rejestrach zakupu VAT nie uwzględniano również faktur zakupu towarów podlegających odsprzedaży. Jedyną dokumentacją prowadzoną w związku z działalnością sklepiku szkolnego były miesięczne zestawienia (rozliczenia) zakupów utargów dokonywane przez sprzedawcę. Ponadto gromadzono faktury zakupu towarów. Organ kontroli skarbowej uznał, że podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie działalności handlowej prowadzonej przez szkolny sklepik jest kontrolowany Zespół Szkół.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00