Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 grudnia 2009 r., sygn. VI SA/Wa 1758/09

1. Dla dokonania rozstrzygnięcia czy dany przekaz jest reklamą produktu leczniczego w rozumieniu art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, decydujące znaczenie ma jego treść, a nie nazwa, umiejscowienie w bloku emisji, czy też czas jej trwania 2. Sponsoring stanowi instrument odrębny od reklamy pod względem celów, jakim służy, jak również formy. Za podstawową różnicę między sponsoringiem a reklamą uważa się - w przypadku sponsoringu - brak elementu nacisku na promocję określonych, pochodzących od sponsora towarów, czy usług.

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Wdowiak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś - Dębecka Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Protokolant Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 grudnia 2009 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą we W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] w przedmiocie zaprzestania prowadzenia reklamy produktu leczniczego oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] lipca 2009 r. nr [...] Główny Inspektor Farmaceutyczny, po rozpatrzeniu wniosku o ponowne rozpoznanie sprawy zakończonej decyzją Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] czerwca 2009 r. nr [...], nakazującej Spółce P. Sp. z o.o. we W. natychmiastowe zaprzestanie prowadzenie niezgodnej z obowiązującymi przepisami prawa reklamy produktu leczniczego [...] Noc kierowanej do publicznej wiadomości w formie reklamy audiowizualnej, na podstawie art. 62 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U z 2004 r., nr 53, poz. 533 z póż. zm.) i § 6 oraz § 7 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych (Dz. U z 2008 r. nr 210, poz. 1327) oraz art. 107 § 1 i art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 127 § 3 k.p.a., utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

Do wydania decyzji doszło w oparciu o następujące ustalenia faktyczne i wywody prawne:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00