Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 18 września 2009 r., sygn. I SA/Wr 917/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marek Olejnik, Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Borońska (sprawozdawca), Sędzia WSA Ireneusz Dukiel, Protokolant Agnieszka Wróblewska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 18 września 2009 r. sprawy ze skargi F. sp. z o. o. we W. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie obciążenia kosztami postępowania z tytułu sporządzenia kopii z akt sprawy oddala skargę

Uzasadnienie

Naczelnik Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we W. postanowieniem z dnia [...] nr [...] obciążył Podatnika "F." Sp. z o.o. z siedzibą we W. przy ul. K. [...], kosztami sporządzenia 909 sztuk kopii akt sprawy w łącznej kwocie 2.727,00 zł, w tym za wykonanie kopii decyzji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych za 2001 rok (łącznie 170 stron), kopii decyzji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych za 2002 rok (łącznie 323 strony) oraz kopii decyzji w zakresie podatku od towarów i usług za miesiąc styczeń-grudzień 2003 rok (łącznie 416 stron). W uzasadnieniu przedmiotowego postanowienia organ l instancji powołał się na treść art. 267 § 1 pkt 1 i 3 oraz art. 269 ustawy Ordynacja podatkowa, które to przepisy wskazują na obowiązek ponoszenia przez Stronę kosztów sporządzanych (na rzecz Strony) przez organ podatkowy odpisów lub kopii, oraz sposób i termin ich wykonania.

Ponadto Naczelnik Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we W. wyjaśnił, iż na kwotę sporządzenia jednej strony kopii składają się następujące elementy:

1) opłata serwisowa na jedną stronę - 0,02,

2) papier - koszt jednej kartki - 0,03,

3) koszt amortyzacji na jedną kserokopię - 0,05,

4) koszt przygotowania dokumentów do kserowania -1,92,

5) koszt obsługi kserowania - 0,98,

które tworzą koszt całkowity w wysokości 3,00 zł. Powyższy koszt ustalony został w oparciu o kalkulację stanowiącą załącznik do pisma Naczelnika Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we W.z dnia [...] nr [...], w którym wskazane są koszty jakie ponosi organ podatkowy w związku z wykonaniem kserokopii dokumentu. Strona została również poinformowana, iż należność w kwocie 2.727,00 zł z tytułu wykonania kopii żądanych dokumentów należy wpłacić w terminie 7dni od dnia otrzymania postanowienia na konto urzędu skarbowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00