Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 5 maja 2009 r., sygn. I SA/Po 38/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Karol Pawlicki /spr./ Sędziowie NSA Gabriela Gorzan WSA Elwira Brychcy Protokolant st. sekr. sąd. Laura Szukała po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 maja 2009r. sprawy ze skargi W.sp. z o.o. w G. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...]. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację; II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w P.działającego w imieniu Ministra Finansów na rzecz skarżącej spółki kwotę [...] zł ([...]złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego; /-/ E.Brychcy /-/ K.Pawlicki /-/ G.Gorzan
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia [...] czerwca 2008 r. "W." spółka z o. o. zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego. Jako przepisy będące przedmiotem interpretacji wskazano art. 7 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Opisując zdarzenie Spółka wyjaśniła, że w celu reklamy i promocji prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej przekazywała nieodpłatnie kontrahentom od dnia 1 czerwca 2005r. do dnia złożenia zapytania i zamierza w przyszłości przeka- zywać nieodpłatnie towary należące do swojego przedsiębiorstwa w ramach prowa- dzonej sprzedaży premiowej. W celu wsparcia prowadzonej sprzedaży Spółka orga- nizuje akcje promocyjne polegające na tym, że podmioty otrzymują od Spółki nagro- dy rzeczowe w zamian za spełnienie warunków określonych regulaminami promocji. Nagrodami związanymi z opisaną powyżej sprzedażą premiową są zarówno wyroby będące w ofercie handlowej Spółki, jak i też inne nagrody rzeczowe zakupione na potrzeby akcji promocyjnej. Podstawą do przyznania nagród są regulaminy sprzeda- ży premiowej precyzujące zasady ich przyznawania oraz czas prowadzonej akcji. Przyznawanie nagród rzeczowych w sprzedaży premiowej stanowi jedną z form ua- trakcyjnienia oferowanej sprzedaży, jak również ma na celu umocnienie więzi handlowych Spółki z jej kontrahentami. Możliwość uzyskania nagrody wpływa zatem na wzrost sprzedaży oferowanych wyrobów, a co za tym idzie na wzrost osiąganych przez Spółkę przychodów. Potwierdzają ten fakt przeprowadzone analizy i porównania przychodów ze sprzedaży. Spółka dokonuje również nieodpłatnych przekazań towarów w ramach prowadzonych działań reklamowych, co wpływa na zwiększenie rozpoznawalności na rynku oferowanych produktów, a także samej firmy i jej znaku. Działania te podejmowane są tylko i wyłącznie w celu zwiększenia sprzedaży i atrakcyjności produktów Spółki, pozyskania nowych kontrahentów oraz utrzymania określonej pozycji na rynku. Pozostają zatem w bezpośrednim związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością. Spółka, korzystając z prawa wynikającego z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, obniża kwotę podatku należnego o kwotę po- datku naliczonego związanego z nabyciem towarów przeznaczonych do nieodpłatnego przekazania, gdyż przekazania te są dokonywane w celu utrzymania i zwiększenia wartości obrotu, podlegającego opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right