Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 marca 2009 r., sygn. III SA/Wa 3373/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Chustecka (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek, Sędzia WSA Alojzy Skrodzki, Protokolant Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 marca 2009 r. sprawy ze skargi M. Sp. z o.o. [...] Spółka komandytowa z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] września 2008 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz M. Sp. z o.o. [...] Spółka komandytowa z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Skarżąca M. Sp. z o.o. [...] Spółka komandytowa z siedzibą w W. złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.
Przedstawiła następujący stan faktyczny: w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zamierza nabywać od dostawców artykuły RTV i AGD a następnie dokonywać ich dalszej odsprzedaży w swoim sklepie wielkopowierzchniowym. Z każdym z dostawców zawiera umowę handlową, zgodnie, z którą w przypadku nabywania określonych ilości danego rodzaju towarów, kontrahenci wypłacają jej bonusy (premie pieniężne): kwartalny warunkowy, roczny warunkowy oraz bonus za wzrost obrotu - rozliczany rocznie. Premie pieniężne (bonusy) przyznawane są po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego. Umowy podpisywane przez Skarżącą nie zawierają i nie będą zawierać zapisów zobowiązujących do osiągnięcia określonego poziomu obrotów z danym dostawcą. Wysokość przyznawanego bonusu jest "ruchoma" i nie odnosi się bezpośrednio do konkretnej dostawy, lecz jest wynikiem wszystkich dostaw dokonanych w danym okresie, przy czym warunkiem koniecznym wypłaty bonusu jest osiągnięcie określonego pułapu sprzedaży lub wzrostu sprzedaży.