Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 25 marca 2009 r., sygn. I SA/Op 37/09

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marta Wojciechowska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Joanna Kuczyńska Sędzia WSA Marzena Łozowska Protokolant st. sekretarz sądowy Anna Frydryk po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 25 marca 2009r. sprawy ze skargi Gminy A na uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia [...], nr [...] w przedmiocie nieważności uchwały w sprawie określenia zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej I. oddala skargę. II. nakazuje z kasy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu zwrot Gminie A wpisu w kwocie 300,00 złotych (trzysta).

 

UZASADNIENIE

Rada Miejska w S. w dniu 30 września 2008r. podjęła uchwałę nr XXV/212/08 w sprawie zasad i trybu udzielania osobom fizycznym dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do przedsięwzięć związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu gminy S. Podstawę prawną uchwały stanowiły m.in. art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 176 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) oraz art. 406 ust. 1 pkt 6 i art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 ze zm.).

Na treść podjętej uchwały składał się regulamin udzielania dotacji z tytułu przedsięwzięć wskazanych w nazwie uchwały oraz dwa załączniki tj. wniosek o przyznanie dotacji i umowa dotacji.

W §3 ust. 1 regulaminu przewidziano, że wniosek o dotację składa się do Burmistrza S. przed przystąpieniem do realizacji prac, o których mowa w §2 ust.1 regulaminu (przedsięwzięcia związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest) według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do tej uchwały ( tj. wzoru wniosku o przyznanie dotacji). Z kolei treść umowy przyznającej dotację określono w załączniku nr 2. W rozdziale III regulaminu wskazano w §4 pkt 3, iż umowa o przyznanie dotacji będzie zawierana po dostarczeniu przez wnioskodawcę m.in. rachunku (faktury) wystawionej imiennie na wnioskodawcę za wykonanie prac, o których mowa w §2 ust. 1 wraz z kartą przekazania odpadu na składowisko. Natomiast w §5 ust. 2 regulaminu przewidziano, że wnioskodawcy nie przysługuje roszczenie o refundację kosztów przedsięwzięć związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, o których mowa w §2 ust. 1 regulaminu zrealizowanych przed 1 stycznia 2008r. W regulaminie w §4 ust. 1-3 przewidziano również, że podstawą wypłaty dotacji jest umowa cywilnoprawna zawarta pomiędzy Gminą S a wnioskodawcą, której wzór stanowi załącznik 2 do regulaminu. Zgodnie z treścią §3 ust.2 wzoru umowy, rachunek (fakturę) wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć w terminie 21 dni od wykonania wspomnianych prac.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00