Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2009 r., sygn. I SA/Wr 1237/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Tkacz-Rutkowska, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Kamieniecka (sprawozdawca),, Sędzia WSA Marek Olejnik, Protokolant Paulina Wódka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 03 lutego 2009 r. sprawy ze skargi A sp. z o.o. we W. na interpretację indywidualną Minister Finansów - Dyrektor Izby Skarbowej w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego I. uchyla zaskarżoną interpretację, II. orzeka, że akt wymieniony w pkt I nie podlega wykonaniu.
Uzasadnienie
W dniu [...] do Biura Krajowej Informacji Podatkowej w L. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego ( wniosek o interpretację indywidualną ) złożony przez A Spółka z o. o. we W.. Z opisanego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka posiada skład podatkowy, w którym produkowany jest wyrób akcyzowy zharmonizowany o nr PKWiU 24.66.32-90.00 i kodzie CN 3811 - komponent uzyskiwany w wyniku katalitycznego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych. Wyrób sprzedawany jest do składu podatkowego z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a także podmiotom, które nie mają statusu składu podatkowego oraz osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej. Spółka zwróciła się z zapytaniem, czy wyrób uzyskiwany w wyniku katalitycznego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych będzie podlegać zerowej stawce podatku akcyzowego po sprzedaży i zużyciu go jako paliwo silnikowe lub paliwo do celów opałowych. Przedstawiając własne stanowisko w sprawie, Spółka wyraziła pogląd, że według klasyfikacji PKWiU oraz klasyfikacji umieszczonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego ( Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm. ) wyrobu nie można zakwalifikować zarówno do grupy paliw silnikowych, jak i paliw do celów opałowych. Ustawodawca nie utworzył również osobnej pozycji, w której znalazłby się wyrób i tym samym nie zmienił jego stawki na inną niż zerowa. Zdaniem Spółki wyrób, bez w względu na sposób wykorzystania, czy to do celów opałowych czy jako paliwo silnikowe, zachowuje status wyrobu akcyzowego zharmonizowanego z zerową stawką podatku akcyzowego.