Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 sierpnia 2008 r., sygn. III SA/Wa 410/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Sokołowska, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko (sprawozdawca), Asesor WSA Aneta Trochim-Tuchorska, Protokolant Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 sierpnia 2008 r. sprawy ze skargi U. S.A. z siedzibą w W. na interpretację Ministra Finansów z dnia [...] października 2007 r. nr [...] w przedmiocie pisemnej interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz U. S.A. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
UZASADNIENIE
Wnioskiem z dnia 1 października 2007r. (data wpływu do organu w dniu 3 października 2008r.) "U." S.A. (Skarżąca w niniejszej sprawie) zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Skarżąca sprzedaje towary głównie poprzez dwa kanały dystrybucji:
- do dystrybutorów, którzy następnie najczęściej odsprzedają te towary hurtownikom, a ci z kolei placówkom detalicznym, hurtownicy ani placówki detaliczne nigdy nie nabywają towarów bezpośrednio od Skarżącej;
- do dużych sieci sprzedaży detalicznej.
W celu uatrakcyjnienia sprzedaży Skarżąca zamierza udzielać następujących rodzajów premii pieniężnych:
- dla dystrybutorów, gdzie kryterium dla wypłaty premii będzie najczęściej wzrost poziomu odsprzedaży produktów Skarżącej hurtownikom;
- dla hurtowników, gdzie kryterium dla wypłaty premii będzie najczęściej wzrost poziomu odsprzedaży produktów Skarżącej drobnym sklepom detalicznym;
- dla drobnych sklepów detalicznych, gdzie kryterium dla wypłaty premii będzie wzrost poziomu sprzedaży produktów Skarżącej finalnym konsumentom;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right