Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 sierpnia 2008 r., sygn. III SA/Wa 243/08

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Sylwester Golec, Sędzia WSA Hieronim Sęk, Protokolant Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 lipca 2008 r. sprawy ze skargi S. S.A. z siedzibą w W. na indywidualną interpretację Ministra Finansów z dnia [...] października 2007 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz S. S.A. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

 

UZASADNIENIE

(ilekroć w niniejszym uzasadnieniu przepis prawa powołany zostanie bez wskazania aktu prawnego, z jakiego pochodzi, będzie to przepis ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.).

Skarżąca - S. S.A. w W. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Przedstawiła następujący stan faktyczny: Skarżąca świadczy usługi bunkrowania statków na rynku żeglugowym za pomocą m.in. posiadanych 6 własnych statków, wykorzystywanych do podawania sprzedawanego paliwa na statki odbierające oraz do transportu zakupionego za granicą towaru. Statki te, zgodnie z przepisami Klasyfikacji i Budowy Statków Morskich (Część I Rozdział V - Utrzymanie klasy - terminy i zakres przeglądów) oraz Międzynarodowej Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu SOLAS (Rozdział I prawidło nr 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14), podlegają w określonej dacie obligatoryjnym remontom klasowym wykonywanym co rok i co pięć lat. Koszt takich remontów, szczególnie pięcioletnich, jest bardzo wysoki i wynosi kilkaset tysięcy złotych. Niewykonanie remontu powoduje, że statek traci uprawnienia żeglugowe. Koszty remontów bilansowo rozliczane są na rachunek zysków i strat sukcesywnie przez 12 lub 60 miesięcy. Podatkowo natomiast koszty, jako nie związane bezpośrednio z przychodami, potrącane są w dacie ich poniesienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00