Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 6 czerwca 2008 r., sygn. I SA/Łd 1469/07

 

Dnia 6 czerwca 2008 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bogusław Klimowicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Joanna Tarno Sędzia WSA Paweł Kowalski Protokolant asystent sędziego Piotr Pietrasik po rozpoznaniu w dniu 6 czerwca 2008 roku na rozprawie sprawy ze skargi A. P. i J. P. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...]., nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2006 oddala skargę.

Uzasadnienie

Postanowieniem z dnia[...] Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ł. wszczął z urzędu postępowanie podatkowe w sprawie określenia A. i J. P. zobowiązania w podatku dochodowym od osób fizycznych za 2006 rok. Następnie decyzją z dnia[...] organ podatkowy I instancji określił podatnikom zobowiązanie w tym podatku w kwocie 33.640 zł odmawiając J.P. prawa do skorzystania z ulgi podatkowej określonej przepisem art. 21 ust. 1 pkt 46 lit.b) ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2000 r, Nr 14 , poz. 176 ze zm.). W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, iż ze zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego wynika, że podatnik był zatrudniony na podstawie umowy o pracę w firmie A. S.A. z siedzibą w W. od dnia 1 sierpnia 2004r do dnia 30 czerwca 2006r. przy realizacji Projektu budowy Drogi i Autostrady A2 na podstawie kontraktu, który w 82% był finansowany ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej. Od dnia 1lipca 2006r. do dnia 31 grudnia 2006r. świadczył pracę na podstawie umowy o pracę przy realizacji Projektu Budowy Drogi Expressowej S-8 na podstawie kontraktu finansowanego w 83% ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej. A. S.A. jako Generalny Wykonawca robót na tych kontraktach otrzymywał środki pomocowe od ich dysponenta - Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nie gromadził ich na wyodrębnionych kontach bankowych. Wynagrodzenia pracowników zatrudnionych przy realizacji kontraktów wypłacane były ze środków obrotowych Spółki. Cytując przepis art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ł. wskazał, iż niezbędnymi przesłankami warunkującymi zwolnienie dochodu z podatku dochodowego jest: uzyskiwanie dochodów pochodzących ze środków bezzwrotnej pomocy, oraz bezpośrednia realizacja przez podatnika - uzyskującego te dochody - celu programu finansowanego z tych środków. Strona nie była wykonawcą, a jedynie osobą zatrudnioną u wykonawcy inwestycji na podstawie umowy o pracę. Na tej podstawie organ uznał, że wynagrodzenie podatnika nie korzystało ze zwolnienia przewidzianego przepisem art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) powołanej ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00