Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 marca 2008 r., sygn. VI SA/Wa 1654/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Asesor WSA Piotr Borowiecki Protokolant Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 marca 2008 r. sprawy ze skargi E. M. na decyzję Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] lipca 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie odwołania ze stanowiska notariusza oddala skargę
Uzasadnienie
Minister Sprawiedliwości decyzją z dnia [...] lipca 2007 r., nr [...] działając na podstawie art. 127 § 3 w związku z art. 129 § 1 i 2 oraz art. 138 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, po rozpoznaniu wniosku E. M. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] czerwca 2007 roku w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] listopada 2003 roku Nr [...], utrzymującej w mocy decyzję Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] października 2003 roku o odwołaniu E. M. ze stanowiska notariusza - utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.
Powyższe decyzje zapadły w oparciu o następujące ustalenia faktyczne wywody prawne :
W dniu 5 października 2005 roku E. M. wystąpiła z wnioskiem do Ministra Sprawiedliwości o stwierdzenie nieważności decyzji Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] listopada 2003 roku, utrzymującej w mocy decyzję tego organu z dnia [...] października 2003 roku w przedmiocie odwołania jej ze stanowiska notariusza.
W uzasadnieniu wniosku podniosła, iż wszczęcie postępowania administracyjnego w przedmiocie odwołania jej ze stanowiska notariusza nastąpiło z rażącym naruszeniem prawa tj. art. 28 i 61 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz art. 16 § 3 ustawy Prawo o notariacie, co winno skutkować w myśl art. 156 § 1 pkt 2 kpa nieważnością decyzji z dnia 29 października 2003 roku i 24 listopada 2003 roku. Podkreśliła też, że postępowanie administracyjne zostało wszczęte na wniosek nieuprawnionego podmiotu - Rady Izby Notarialnej w R. Podniosła także, że zarówno Naczelny Sąd Administracyjny, jak i Wojewódzki Sąd Administracyjny w dacie orzekania nie miał możliwości wydania orzeczenia w oparciu o cały materiał dowodowy, a w szczególności nie zapoznał się z zawiadomieniem o wszczęciu postępowania z wniosku Rady Izby Notarialnej w R. w sprawie jej odwołania ze stanowiska notariusza.