Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 marca 2008 r., sygn. VII SA/Wa 2216/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Elżbieta Zielińska-Śpiewak (spr), , Sędzia WSA Tadeusz Nowak, Sędzia WSA Agnieszka Wilczewska-Rzepecka, Protokolant Joanna Piątek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 marca 2008 r. sprawy ze skargi A. Sp. z o.o. w B. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] października 2007 r. znak [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy apteki. skargę oddala.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] października 2007 r. znak: [...] Główny Inspektor Farmaceutyczny, działając na podstawie 138 § 1 pkt 1 kpa oraz art. 112 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 i art. 115 pkt 4 w zw. z art. 94 a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, po rozpatrzeniu odwołania złożonego przez [...] Sp. z o.o. w B., od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w B. z dnia [...] sierpnia 2007 r. znak [...], nakazującej natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia reklamy działalności aptek ogólnodostępnych: "[...]" ul. [...] [...], [...] [...] oraz "[...]" ul. [...] [...] lok. [...] [...] [...], która w sposób bezpośredni odnosi się do produktów leczniczych i wyrobów medycznych umieszczonych na wykazach leków refundowanych

- utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję organu I instancji.

Uzasadniając swe rozstrzygnięcie organ odwoławczy podzielił argumentację organu I instancji i wskazał, że podstawą wydania w niniejszej sprawie decyzji było prowadzenie przez [...] Sp. z o.o. w B. reklamy działalności aptek z wykorzystaniem folderów reklamowych "FARMACJA [...]. CENTRUM FARMACEUTYCZNE" w sposób naruszający zakaz określony w dyspozycji art. 94 a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne. Organ zauważył, iż powołany przepis stanowi, że zabroniona jest reklama działalności aptek lub punktów aptecznych skierowana do publicznej wiadomości, która w sposób bezpośredni odnosi się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych umieszczonych na wykazach leków refundowanych lub produktów leczniczych lub wyrobów medycznych o nazwie identycznej z nazwą produktów leczniczych lub wyrobów medycznych umieszczonych na tych wykazach. Strona nie zakwestionowała faktu, że przedmiotowe foldery zawierały informacje o lekach refundowanych. Zakwestionowała natomiast zasadność wydania decyzji, mimo braku relacji bezpośredniości pomiędzy prowadzoną reklamą a produktami leczniczymi znajdującymi się na listach leków refundowanych. Odnosząc się do stwierdzenia strony odwołującej się, iż wydając folder kierowała się ona przepisem art. 52 ust. 3 pkt 4 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym, za reklamę

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00